سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
فرایندمحوری، از ارکان مهم تعالی سازمان است
05 مرداد 1401 - 8:55
شناسه : 30760
مدیر سیستم‌ها، برنامه و بودجه شرکت گل‌گهر گفت: سازمان‌های مختلف با اتخاذ رویکردها و انتخاب الگوهای متعدد و مورد نیاز سازمان، فرایندهای کسب‌ و کار را در مجموعه خود مدیریت می‌کنند و از این طریق، میزان کارایی و اثربخشی این فرایندها را می‌سنجند.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمد اسدی، مدیر سیستم‌ها، برنامه و بودجه شرکت، بیان کرد: این شرکت پروژه شناسایی و تدوین فرایندهای کسب‌ و کار را در سال ۱۳۹۳ تعریف کرده و بر اساس مدل مرجع  «APQC» شناسنامه فرایند و جریان گردش کار برای هر یک از فرایندها، شناسایی‌ و تدوین شده است.

وی افزود: در نظام مدیریت فرایندی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، برای تمامی فرایندها شناسنامه‌ای بر اساس نمودار «SIPOC» شامل مالک، تامین‌کننده، ورودی، فعالیت‌ها، خروجی، مشتری و شاخص‌ها تهیه شده است.

مدیر سیستم‌ها، برنامه و بودجه شرکت گل‌گهر عنوان کرد: در شرکت گل‌گهر برای تمامی فرایندها، شاخص‌های عملکردی‌ در قالب برنامه‌ریزی عملیاتی تعریف شده است و مالکان فرایندها بر اساس دوره زمانی سه ماهه، مسئولیت پایش فرایندهای خود (برنامه‌های عملیاتی) را بر عهده دارند. نتیجه اندازه‌گیری شاخص‌ها، تحلیل و در جلسات درون‌واحدی مورد بررسی قرار می‌گیرند. سپس برخی از این نتایج و تحلیل‌ها بر حسب ضرورت در جلسات شورای معاونان شرکت ارائه و پروژه‌های بهبود مورد نیاز برای فرایندها تعریف می‌شوند.

اسدی تصریح کرد: در شرکت گل‌گهر برای بهبود و نوآوری فرایندهای سازمانی، رویکردهایی اتخاذ و جاری‌سازی شده است که از جمله این رویکردها می‌توان به نظام بهبود ۶ سیگما، نظام پیشنهادها، سیستم مدیریت آراستگی، به روزرسانی برنامه‌های عملیاتی واحدها بر حسب نیاز و ضرورت، تعریف پروژه‌های تحقیقاتی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد. 

لازم به ذکر است در سال ۱۴۰۰، شرکت گل‌گهر جهت پیشبرد یکپارچه سیستم های مختلف جاری در سازمان، اقدام به پیاده‌سازی مدل تعالی سازمانی کرد و در همین راستا، موفق به کسب تقدیرنامه چهار ستاره در سطح جایزه ملی تعالی سازمانی شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.