سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
فروش موفق ۳۰۰ هزار تن کاتد شرکت مس
12 بهمن 1400 - 8:58
شناسه : 23949
شرکت ملی صنایع مس ایران روز گذشته مورخ 11 بهمن‌ماه 1400 همچون هفته‌های گذشته کاتد مس صادراتی خود را راهی تالار کیش کرد و توانست سه هزار تن دیگر از این محصول را از مسیر بورس کالا به فروش برساند.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عرضه روز گذشته شرکت ملی مس با تقاضای ۱۰ هزار و ۵۰۰ تنی همراه شد و این استقبال خوب نشان از اقبال معامله‌گران به این محصول استراتژیک صادراتی دارد.

شرکت ملی مس از شروع عرضه‌های صادراتی خود در بورس کالا از پنجم آبان‌ماه امسال تا به امروز، ۴۵ هزار و ۸۰۰ تن مس کاتد در تالار کیش عرضه کرد که با تقاضای چشمگیر ۱۲۰ هزار و ۴۰۰ تنی همراه شد. در این مدت حجم ۴۵ هزار و ۸۰۰ تنی مس کاتد صادراتی معامله شده ارزشی بالغ بر ۱۱۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال را رقم زد.

گفتنی است، این شرکت برای نخستین بار توانست در تاریخ هفتم دی‌ماه، محموله‌ای را برای تحویل در انبار شانگهای به فروش برساند، سایر محموله‌های این شرکت تحویل فوب بندرعباس هستند.

پس از فروش‌های موفق شرکت ملی صنایع مس در رینگ صادراتی بورس کالای ایران، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت، اظهار داشت: عرضه صادراتی شرکت ملی مس در راستای شفاف‌سازی برای فروش خارجی شکل گرفت؛ چراکه ایجاد شفافیت و رقابت برای صادرات مس، رویکرد جدید و جذابی است.

شایان ذکر است که به عقیده کارشناسان، گسترده شدن دامنه حضور خریداران، ایجاد رقابت و شفافیت، کاهش ریسک نکول و اطمینان از تسویه فروش محصول صادراتی با وجود تحریم‌ها از جمله مزایای صادرات کالاها از مسیر بورس است که در صورت تسهیل روند نقل و انتقالات مالی و مراودات تجاری از این بستر، ایران می‌تواند به مرجع قیمت‌های منطقه‌ای در برخی کالاها تبدیل شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.