چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فروش ۲۷۶هزار میلیارد تومانی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی در بورس
13 اسفند 1399 - 15:03
شناسه : 8333
ارزش فروش 74 شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس طی 11 ماه امسال از 276 هزار میلیارد تومان عبور کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد 93 درصدی را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجموع ارزش فروش شرکت‌های حاضر در بورس تهران به ۲۷۶ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان رسید که در برابر فروش مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۹۳ درصدی داشته است.

در این میان، شرکت‌ فولادمبارکه اصفهان با فروش ۶۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، رتبه نخست را در اختیار گرفت و پس از آن، شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در رتبه دوم، شرکت فولاد خوزستان با ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در جایگاه سوم و شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و چادرملو با ۲۲ هزار و ۳۰۰  میلیارد تومان، رتبه چهارم و پنجم پرفروش‌ترین‌های معدن و صنایع معدنی را در اختیار گرفتند.

فروش ۳۶ هزار میلیارد تومانی بهمن ماه

این تعداد شرکت در ماه گذشته (بهمن ماه سال جاری) به فروش ۳۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دست یافتند که این رقم، رشد ۱۵۶ درصدی نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۸ داشته است. ۷۴ شرکت معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس، ۳۲ درصد از فروش کل شرکت‌های بورسی را تشکیل می‌دهند. در همین حال، ارزش سهام شرکت‌های این گروه، حدود ۲۳ درصد ارزش بازار است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.