سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فشار برق افتاد
04 خرداد 1401 - 19:27
شناسه : 28298
مصرف برق روزهای گذشته روندی افزایشی به خود گرفته بود و بر همین اساس وزارت نیرو و شرکت مدیریت شبکه برق ایران، تلاش خود را برای کاهش مصرف آغاز کردند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مصرف برق روزهای گذشته روندی افزایشی به خود گرفته بود و بر همین اساس وزارت نیرو و شرکت مدیریت شبکه برق ایران تلاش خود را برای کاهش مصرف آغاز کردند. علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، اظهار داشت: پاداش مشترکانی که در مصرف خود صرفه‌جویی داشتند، از ابتدای خرداد ماه در قبض برق آن‌ها لحاظ می‌شود. این پاداش‌ها از اول خرداد ماه ۱۴۰۱، در سیستم دیسپاچینگ لحاظ و اعمال می‌شود که به این ترتیب مشترکان می‌توانند به ‌ازای هر کیلووات‌ساعت کاهش مصرف، ۵۰۰ تومان پاداش بگیرند.

 وی افزود: دولت باید الگوی باشد، اما مصارف خارج از الگوی دولت زیاد است و بر همین اساس مطابق مصوبه هییت‌ وزیران که اخیرا گرفته شد، ادارات مکلف هستند که در ساعت اداری نسبت به صرفه‌جویی حداقل ۳۰ درصدی و در ساعت غیر اداری نسبت به صرفه‌جویی ۶۰  درصدی اقدام کنند. علاوه‌براین، تغییر ساعت اداری و انتقال آن به ساعت صبحگاهی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. الگوی مصرف در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات بوده است که این عدد در مناطق گرم تا ۱۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

محرابیان درباره پاداش‌های کم‌مصرفی، گفت: اگر مشترکی طی سال گذشته، ۳۰۰ کیلووات مصرف داشت و هم‌اکنون با کاهش ۵۰ کیلوواتی به عدد ۲۵۰ کیلووات رسیده است، به ‌ازای هر کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی، ۵۰۰ تومان پاداش گرفته که معادل ۲۵ هزار تومان می‌شود.

وزیر نیرو بیان کرد: هزینه قبض این مشترک برای مصرف ۲۵۰ کیلووات نیز ۲۵ هزار تومان خواهد بود که معنای رایگان شدن قبض را می‌دهد. حال اگر این مشترک به ‌جای ۲۵۰ کیلووات ۲۰۰ کیلووات مصرف کند، ۳۰ هزار تومان پاداش خواهد گرفت و در قالب بستانکاری یا به ‌صورت نقدی می‌تواند این هزینه را دریافت کند.

شایان ذکر است که اقدام برای کاهش مصرف، به خوبی نتیجه دلخواه را به نمایش گذاشت؛ به ‌گونه‌ای که مصرف برق روز گذشته کاهش یافت. میزان مصرف برق طی روز سه‌شنبه سوم خرداد ماه، به ۵۰ هزار و ۸۸۶ مگاوات در ساعت ۱۲ و ۳۱ دقیقه رسید که در مدت مشابه سال گذشته، میزان مصرف ۵۵ هزار و ۲۷۰  مگاوات بود. همچنین مصرف شب گذشته نیز با کاهش روبه‌رو شد و در ساعت ۲۰ و ۳۹ دقیقه به رقم ۵۰ هزار و ۵۵۱ مگاوات رسید. میزان مصرف سال گذشته در همین بازه زمانی، ۵۳ هزار و ۹۸۸ مگاوات ثبت شده بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.