دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی پهنه‌های بزرگ معدنی در خلخال و کوثر
22 خرداد 1401 - 19:15
شناسه : 28927
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده در سه ماه مجوزهای اکتشافی به اتمام برسد و برنامه زمان‌بندی عملیات بهره‌برداری از معادن خلخال و کوثر طی چند ماه آینده به مدیریت استان و کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

‍ به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری شهرستان کوثر، اظهار داشت: فعال‌سازی معادن که با توجه به اشتغال‌زایی که دارد جزو اولویت‌های منطقه است و به همین منظور، دو پهنه بزرگ معدنی در شهرستان‌های خلخال و کوثر قرار دارد که مقرر شده ظرف سه ماه مجوزهای اکتشافی به اتمام رسیده و برنامه زمان‌بندی عملیات بهره‌برداری از این معادن در چند ماه آینده به مدیریت استان و کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.

وی افزود: در زمینه تامین منابع بانکی مسائل بیمه‌ای و مالیاتی بنگاه‌ها نیز مقرر شد تمام مواردی که مطرح شد طی نشست هفته آینده کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. همچنین در کنار این موضوع، امکانات و شرایط شهر سرعین قابل مقایسه با ۲۰ سال پیش نبوده و این شرایط در سایه سرمایه‌گذاری‌های موفق گردشگری به دست آمده است. تاسیسات گردشگری که طی سال‌های اخیر ایجاد شده‌اند، امکان رقابت با کشورهای توسعه یافته دنیا را دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: منابع دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کافی نیست و لازم است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مناطق مستعد گردشگری توسعه اتفاق بیفتد که نمونه موفق آن را در شهر سرعین می‌بینیم. سرمایه‌گذاری برای هر منطقه‌ای، توسعه را به دنبال دارد و همین امر باعث شده است که شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.