سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۱۱ معدن راکد هرمزگان
24 مرداد 1400 - 13:40
شناسه : 16172
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۱ معدن راکد و غیرفعال در سطح استان به چرخه تولید بازگشتند که از رشد ۵۷ درصدی نسبت به هم‌سنجی با سال گذشته برخوردار هستند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابراهیم سعدینی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، اظهار داشت: با فعال‌سازی این تعداد معادن افزون بر ۱۲۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد که برای ۱۳۵ نفر اشتغال مستقیم فراهم شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در قالب طرح‌های مختلف حمایتی ۶ متقاضی از بهره‌برداران معادن هرمزگان به منظور دریافت تسهیلات به میزان حدود ۸۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های مختلف معرفی شده‌اند.

وی افزود: طی چهارماهه امسال صدور پروانه اکتشاف معادن استان ۱۳ درصد، صدور گواهی نامه‌های کشف شده ۱۲۵ درصد، ذخیره قطعی مکشوفه ۱۳۹ درصد، هزینه عملیات اکتشافی ۱۴۳ درصد و صدور مجوز برداشت ۴۵ درصد رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، گفت: در استخراج از معادن هرمزگان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفق به رشد ۱۵ درصدی شده و به حدود ۵/۵ میلیون تن در چهار ماه ابتدای سال جاری رسید. در همین راستا مزایده عمومی ۲۱۶ معدن و محدوده معدنی در استان هرمزگان را یکی از اقدام‌های مهم در حوزه معادن است که باعث می‌شود نه تنها اشتغال‌زایی در این منطقه ایجاد شود، بلکه محدوده‌های جدید نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

سعدینی به سه تفاهم‌نامه منعقد شده پهنه‌های اکتشافی هرمزگان پرداخت و بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ مطالعه مرحله پی‌جویی و شناسایی پهنه‌های اکتشافی کوهشاه احمدی، بشاگرد، زون ۱۱، پهنه فین باغات و پهنه طاهرویی و شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع محدوده امید بخش جهت انجام اکتشاف تکمیلی به پایان رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعال‌سازی ۳۱ معدن راکد استان در سال گذشته با اشتغال ۴۲۹ نفر و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هدف‌گذاری شده بود. علاوه بر این استان هرمزگان در زمینه تعیین تکلیف محدوده‌های اکتشافی و معدنی در سامانه کاداستر رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.