سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۲۵ معدن راکد در منطقه آزاد مادکو
08 خرداد 1400 - 16:28
شناسه : 13023
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان منطقه آزاد ماکو به خصوص در حوزه معدن گره‌گشا و باعث رونق‌بخشی به فعالیت‌های معدنی و صنایع مربوطه در منطقه می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به چالش‌های تولید در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل مقررات و دستورالعمل‌های جدید، واحدهای تولیدی لوازم خانگی، واحدهای تولیدی محصولات پتروشیمی پایه با مشکلات تامین مواد اولیه متناسب با ظرفیت تولیدی خود مواجه هستند که نیازمند بازتدبیری دستورالعمل‌های تامین مواد اولیه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: به دلیل این مشکلات واحدهای تولیدی لوازم خانگی در منطقه آزاد ماکو با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و این در حالی است که این واحدها طی سال‌های گذشته خود واردکننده این محصولات بوده‌اند ولی خوشبختانه امروز ۹۵ درصد محصول وارداتی پیشین را در داخل منطقه آزاد تولید می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، گفت:‌ اگر منطقه آزاد اختیارات قانونی خود برای اعمال در سطح منطقه را به طور کامل داشته باشد، دیگر ضرورتی برای مراجعه به ادارات استانی نخواهد بود و لازم است طبق ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور که اختیارات دستگاه‌ها به سازمان‌های منطقه آزاد منتقل شود.

عبدالرحیمی بیان کرد: انتقال اختیارات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و استان‌ها در حوزه معادن و نیز تاییدیه‌های مربوط به سامانه‌های درخواست تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله بایدهای پیش روی منطقه برای تسریع و تسهیل امور معادن و صنایع در منطقه است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر فعالیت‌های واحدهای تولیدی در منطقه آزاد ماکو و به تبع آن اشتغال‌زایی در منطقه، ادامه داد: در منطقه آزاد ماکو تعداد واحدهای فعال صنعتی و معدنی از ۳۵ واحد در سال ۱۳۹۲ به ۱۳۸ واحد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو از فعال‌سازی معادن راکد منطقه که طی یک سال و نیم اخیر از ۱۱ معدن به ۲۵ معدن افزایش یافته خبرداد و عنوان کرد: استفاده موثر از ظرفیت‌های معدنی منطقه و به تبع آن صنایع پایین‌دست معادن که در دستور کار جدی سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد، نیازمند حمایت‌های کامل وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

عبدالرحیمی در پایان با اشاره به شهرک‌های صنعتی منطقه، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی متعلق به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سطح منطقه و نیازهای توسعه‌ای آن‌ها مقرر شد اقدامات مشترکی را در این ارتباط پی‌ریزی کنیم که تفاهم‌نامه امروز نیز در این راستا بود.

لازم به توضیح است که انعقاد تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد ماکو با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص آماده‌سازی و توسعه شهرک‌های صنعتی منطقه در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضای مدیران عامل دو سازمان رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.