جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۲۹ معدن راکد در هرمزگان
17 اسفند 1399 - 15:16
شناسه : 8544
استاندار هرمزگان خبر داد؛ استاندار هرمزگان گفت: 27 نفر از دارندگان مجوز کشف معادن، طبق ماده 20، سلب صلاحیت شده‌اند و به زودی مجوز‌های آن‌ها به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد. همچنین از ابتدای سال، 29 معدن راکد در این استان فعال می‌شود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست شورای معادن استان، اظهار داشت: در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی شهرستان بشاگرد و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته، با اکتشاف صورت گرفته توسط بخش خصوصی در منطقه سهران و بیخ کهنو، بالغ بر ۱۰۰ هزار تن کانسنگ منگنز کشف شد که مجوزهای مربوط در فرآیند صدور قرار دارد.

وی افزود: تلاش داریم از محل منابع دولتی و رایزنی با ایمیدرو، زیرساخت‌های لازم مانند ایجاد و بهبود مسیر دسترسی و احداث شبکه برق برای شروع فعالیت معادن سهران و بیخ کهنو فراهم شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این دو معدن بزرگ می‌توانند تحول خوبی در بشاگرد و شرق استان ایجاد کنند، گفت: بر اساس سیاست‌های تدوین شده در استان، توسعه مناطق محروم همواره در اولویت طرح‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد که شهرستان بشاگرد با توجه به پتانسیل‌های معدنی و ژئوتوریسم در صدر برنامه‌های توسعه‌ای قرار گرفت.

همتی تصریح کرد: با توجه به پروانه‌های اکتشاف صادر شده طی سال‌های اخیر در شهرستان بشاگرد، ذخایر مطلوبی در زمینه کانسارهای فلزی به‌ ویژه ماده معدنی منگنز شناسایی شد که با فعال‌سازی این معادن و ایجاد صنایع پایین‌دستی، شرایط را برای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی منطقه و توسعه و آبادانی این شهرستان مهیا کرد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های کلی نظام مبنی بر کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، از موافقت با انجام عملیات اکتشافی در سطح یک هزار و ۸۰۰ هکتار از بلوک ۳ پهنه آباده جازموریان در باغات حاجی‌آباد خبر داد و افزود: ۹۰ درصد این پهنه معدنی غنی در استان هرمزگان و ۱۰ درصد آن در استان کرمان واقع شده است و ظرفیت چند برابری در مقایسه با معدن گل‎گهر سیرجان دارد. لازم به توضیح است که طی کمتر از ۹ ماه عملیات اکتشاف این پهنه اجرا و در سال ۱۴۰۱ عملیات بهره‌برداری و فراوری در این پهنه معدنی آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در فرآیند اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری و فراوری در این پهنه معدنی، از توانمندی‌های موجود در استان استفاده خواهد شد. علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه‌گذار پروژه در زمینه تعهدات پیش‌بینی شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اعلام آمادگی کرده است که رونق معیشت و آبادانی ساکنان شمال هرمزگان و شهرستان حاجی‌آباد را رقم خواهد زد.

همتی همچنین از سلب صلاحیت ۲۷ نفر از دارندگان مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری مطابق با ماده ۲۰ قانون معادن خبر داد و گفت: این معادن در فرآیند مزایده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد. از ابتدای سال جاری نیز ۲۹ معدن راکد در این استان فعال شده‌اند که با آزادسازی آن‌ها، فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: طی دو سال آینده، با بهره‌برداری از پهنه‌های معدنی شناسایی شده در هرمزگان، این استان به عنوان یکی از استان‌های مطرح و شاخص معدنی کشور شناخته خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست پیشنهاداتی از سوی استاندار هرمزگان، دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس و چند تن از اعضای این نشست در خصوص نحوه فعال‌سازی معدن خاک سرخ هرمز مطرح شد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه به نشست آتی شورای معادن استان موکول شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.