چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۴۰ معدن راکد در خراسان جنوبی
19 اردیبهشت 1400 - 13:10
شناسه : 11943
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از احیا و فعال‌سازی حدود ۴۰ معدن راکد و غیرفعال این استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: از سال گذشته تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان با جدیت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت آغاز شده و در حال پیگیری و انجام است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی درخصوص تعیین تکلیف معادن راکد، اظهار داشت: طی ۶ سال گذشته معادنی در استان خراسان جنوبی به دلایل مختلف راکد و غیرفعال یا نیمه فعال بوده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون حدود ۴۰ واحد از این معادن به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور بهره‌برداران برای این منظور برگزار شده است، افزود: معادن فعال شده از سوی این بهره‌برداران در زمینه زغال‌سنگ، مس، طلا، سنگ‌های گرانیتی، تراورتن، بنتونیت، خاک صنعتی، منیزیت و سایر مواد معدنی فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بر ضرورت فعال‌سازی هرچه سریع‌تر سایر معادن راکد از سوی بهره‌برداران تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات تعیین تکلیف به منظور فعال‌سازی مجدد معادن با حضور بهره‌برداران، برگزاری مزایده‌های عمومی همچنین آزادسازی محدوده‌های معدنی به منظور ورود سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستور کار جدی این سازمان در سال جاری قرار دارد.

جرجانی بیان کرد: خراسان جنوبی در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش‌افزوده و درآمدزایی برای استان به ارمغان آورد.

 براساس آخرین آمار رسمی خراسان جنوبی به عنوان چهارمین قطب معدنی کشور، ۶ درصد مجموع معادن کشور، ۵.۱ درصد از ذخایر قطعی، ۲.۴ درصد استخراج اسمی و ۸.۵ درصد اشتغال در حوزه معادن راه به خود اختصاص داده است.

لازم به توضیح است که خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص زمین‌شناسی و از آنجای که حدود ۵۰ نوع ماده معدنی شامل زغال‌سنگ، سنگ آهن، دولومیت، آندالوزیت، انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن مرمر و مجموعه کانی‌های کم‌نظیر از جمله کرومیت، منیزیت، آزبست، هونتیت در کنار ذخایر ذخایر فلزی مس، طلا، سرب، سیلیس، فلورین، پتاس و سرب و روی و خاک‌های صنعت در این استان وجود دارد، به عنوان بهشت معادن شناخته می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.