پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
فعال‌سازی ۷۹۱ معدن در کشور
30 آذر 1400 - 11:24
شناسه : 22023
مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس از احیا و فعال‌سازی ۷۹۱ معدن در کشور از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا عظیمی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس، اظهار داشت: اقدامات انجام شده طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ سه محور کلی دارد که پایش بیش از یک هزار و ۷۰۰ محدوده معدنی، انجام اقدامات کلینیکی و ایجاد پتانسیل اشتغال مستقیم را شامل می‌شود.

وی افزود: پایش بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ محدوده معدنی در ۲۱ استان هدف بر اساس آمار و اطلاعات اخذ شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط مشاور طرح، یکی از اقدامات مهم انجام شده در سال جاری است. انجام اقدام کلینیکی ۴۱۵ معدن با همکاری صورت گرفته از جانب کارگروه استانی طرح احیا، دیگر کاری است که در سال جاری انجام شده است.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس با بیان اینکه مرتفع کردن موانع اداری، سرمایه گذاری، معارضان محلی و … از جمله مهمترین اقدامات انجام شده است، گفت: نتیجه اقدام کلینیکی امسال منتج به احیا و توسعه ۳۹۲ معدن شده و مطابق با اظهارات کارگروه‌های استانی سازمان­ های صمت، معادن موردنظر به چرخه تولید بازگشتند.

عظیمی با اشاره به اینکه سومین اقدام انجام شده در راستای احیای معادن کوچک مقیاس باعث ایجاد پتانسیل اشتغال می‌شود و بیان کرد: پتانسیل اشتغال مستقیم برای بیش از سه هزار و یکصد نفر ایجاد شده، ضمن آنکه قابلیت افزایش ظرفیت تولید بیش از ۱۸ هزار تن مواد معدنی مختلف با احیا و توسعه معادن مذکور در ۹ ماهه سال جاری به دست آمده که این اقدامات با وجود شرایط و محدودیت‌های کرونا، انجام شده است.

تولد زیربناها برای معادن کوچک 

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس شناسایی، معرفی و حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت­‌ها که یکی از روش­‌های مهم در احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است را یکی از اقدامات انجام شده در راستای طرح موردنظر عنوان کرد و اذعان داشت: باتوجه به آمار احصاء شده و ارسالی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌­ها، ۱۳۰ پروژه راهسازی و ۴۹ پروژه برق‌رسانی به طرح احیا معرفی شده که پس از اجرای پروژه­‌های مذکور توسط مجری طرح ایجاد زیربناهای معادن بزرگ و مناطق معدنی، ۵۰۳ معدن فعال، توسعه یافته و ۴۲۱ معدن غیرفعال، احیا خواهد شد. در مجموع ۹۲۴ معدن فعال و غیرفعال از اجرای پروژه‌های زیرساخت منتفع می‌شوند.

عظیمی تصریح کرد: از دیگر اقدامات طرح در راستای فعال‌سازی معادن انعقاد ۳۷ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، علمی، پژوهشی، دانش‌بنیان و معرفی ۱۲۴ پروژه به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی جهت اخذ تسهیلات بوده به طوری که در حال حاضر ۵۰ طرح در حال پیگیری و صدور بیمه‌نامه هستند. همچنین حمایت و کوچینگ مجموعه‌های دانش‌بنیان و جهت‌دهی به بیش از ۹ استارتاپ و پلتفرم معدنی نیز از مجموعه اقدامات انجام شده در طرح احیا بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه احیا و فعال‌سازی ۷۹۱ معدن از ابتدای طرح تاکنون، ایجاد پتانسیل ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر شغل مستقیم و افزایش بیش از ۲۹ میلیون تن تولید سالیانه برای بخش معدن و صنایع معدنی بوده و مهم‌ترین نکته، دیده شدن و رصد این معادن و حمایت مستمر در قالب پایش مستمر در قالب این طرح برای آینده و توسعه آن‌ها به لحاظ فنی، کیفی و کمی در سازمان‌های مرتبط با بخش معدن است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.