سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فولادخراسان موفق به ثبت رکوردی جدید در واحد ریخته‌گری شد
18 فروردین 1400 - 16:58
شناسه : 9987
کارکنان توانمند و پرتلاش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد خراسان، شامگاه 12 فروردین و بامداد روز 13 فروردین ماه سال 1400، مشغول ثبت رکوردی کم‌نظیر در تولید خود بودند و توانستند در این بازه زمانی به رکورد ریخته‌گری 15 ذوب پیاپی در کارخانه فولادسازی شماره 2 این شرکت دست یابند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادخراسان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرشید فضیلتی معاون بهره‌برداری مجتمع فولاد خراسان، اظهار داشت: آماده به کاری تجهیزات، دقت در برنامه‌ریزی برای ریخته‌گری پیاپی و هماهنگی میان بخش‌های مختلف تولید و پشتیبانی، از عوامل این موفقیت به شمار می‌آید؛ به طوری که حمایت مدیریت عالی شرکت از اجرای برنامه‌های تولید و نیز انگیزه‌ بالای کارکنان، نقش اساسی در کسب این رکورد تولید داشته است.

وی افزود: از ١٢ تا روز ١٣ فروردین  ماه سال جاری، همکاران در دو شیفت کاری با ریخته‌گری بدون وقفه‌ ١۵ پاتیل مذاب ١١٠ تنی به صورت پیوسته و بدون تعویض تاندیش ریخته‌گری، این رکورد را به ثبت رساندند. این در حالی است که رکورد قبلی در این ناحیه مربوط به ٣٠ تیرماه سال ١٣٩٩ با ریخته‌گری پیاپی ١۴ ذوب بوده است.

ریخته‌گری بی‌وقفه نشان از عملکرد دقیق و کنترل مداوم است

رییس دفتر برنامه‌ریزی تولید شرکت هم در این باره، گفت: تاندیش که ظرف واسط بین پاتیل و قالب ریخته‌گری است به دلیل محدودیت عمر قطعات ویژه نسوز آن، عموما قابلیت حداکثر ١٠ ذوب را دارد. پس از پایان هر سکوئنس، ریخته‌گری برای حدود ۶٠ دقیقه متوقف می‌شود تا فعالیت‌های تخلیه خطوط ریخته‌گری، آماده‌سازی قالب‌ها و بازرسی‌های معمول صورت گیرد و سپس فعالیت ریخته‌گری جدید شروع شود.

وی ادامه داد: ریخته‌گری بدون وقفه‌ ١۵ ذوب متوالی، نشان‌دهنده عملکرد دقیق و کنترل مداوم فرایند توسط کارکنان تولید و بیانگر آماده به کاری بالای ماشین ریخته‌گری و فعالیت‌های مناسب کارکنان تعمیرات و همچنین ذوب‌رسانی مناسب واحدهای فولادسازی است.

روابط عمومی مجتمع به نیابت از خانواده بزرگ فولادخراسان، ضمن تبریک دستیابی به این رکورد، از همکاری و تلاش یکایک کارکنان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، اعم از واحدهای داخلی و پیمانکاران ناحیه و واحدهای پشتیبانی، قدردانی کرده و امیدوار است که این موفقیت، طلیعه رکوردشکنی‌های متعدد همکاران پرتلاش مجتمع فولاد خراسان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.