جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
فولادسازان اصلی‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای
25 خرداد 1400 - 11:40
شناسه : 13764
براساس گزارش‌های منتشر شده، فولادسازان جهان در سال 2020 میلادی حدود 9 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص دادند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فولادسازان جهان در سال گذشته میلادی با تولید یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن فولاد، حدود ۷ تا ۹ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که تولید دی اکسیدکربن صنعت فولاد طی سال گذشته بیش از سه میلیارد مترمکعب اعلام شد و فولاد را به عنوان آلاینده‌ترین صنعت جهان تبدیل کرد.

بنابر پیش‌بینی انجمن جهانی فولاد، تقاضای جهانی این محصول تا سال ۲۰۵۰ میلادی به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت. در این راستا برای کمک به وضعیت گرمای جهان فولادسازان باید میزان انتشارگاز دی اکسیدکربن ناشی از تولید فولاد را به طور قابل ملاحظه‌ای تا سال ۲۰۵۰ میلادی کاهش دهند.

سیاست‌های اقلیمی درسرتاسر جهان که انتشار گاز دی اکسیدکربن را تنظیم می‌کند، می‌تواند فولادسازان را برای استفاده از روش‌های متفاوت تولید فولاد ترغیب کند؛ زیرا تولید فولاد با استفاده از کوره‌های قوس الکتریکی به طور قابل توجهی بیشتر از سایر روش‌ها، گاز دی اکسیدکربن تولید می‌کند.

گفتنی است، موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز در گزارشی، هیدروژن سبز را کلید کربن‌زدایی معدنکاری جهان عنوان کرده بود. در این راستا، برخی فولادسازان و استارتاپ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، تکنولوژی‌های جایگزین برای تولید فولاد را آغاز کرده‌اند. در این تکنولوژی‌ها اغلب از هیدروژن سبز و الکتروشیمی استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که طی سال جاری میلادی در راستای تحقیق، توسعه، تولید و تجاری‌سازی ساخت نخستین خودرو با استفاده از فولاد بدون فسیل در جهان، توافق‌نامه‌ای میان گروه ولوو Volvo Group و شرکت فولادساز سوئدی SSAB  منعقد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.