سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه، الگوی مسئولیت‌پذیر در زمینه مسائل زیست‌محیطی
17 خرداد 1400 - 14:11
شناسه : 13375
معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولادمبارکه مطرح کرد؛ معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولادمبارکه گفت: بدون شک تحقق توسعه پایدار به معنای توسعه جوامع با در نظر گرفتن نیازهای کنونی، حفاظت از استعدادها و توانایی‌های موردنیاز آینده، نیازمند عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌برداری صحیح از محیط‌زیست است که بزرگ‌ترین موهبت الهی به شمار می‌آید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج ترابی معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولادمبارکه، اظهار داشت: وظیفه ما در این برهه از زمان، استفاده صحیح، حفاظت دقیق و فرهنگ‌سازی در زمینه این نعمت عظیم است که برای کارکنان تلاشگر شرکت فولادمبارکه نوعی مسئولیت ذاتی تلقی می‌شود و ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات مدیریت و کارکنان این شرکت دارد. همین امر نیز منشا اثرات مثبتی در این حوزه بوده است که مجموعه کارکنان با همت تمام، سعی در حفظ و توسعه آن دارند و اصل «پیشگیری» را به‌جای «اصلاح» در تمام فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها اولویت خود قرار داده‌اند تا با تدوین دستورالعمل‌ها و گردشکارها و جاری‌سازی آن در سازمان، خدمات ارزنده‌ای در بخش محیط‌زیست به‌صورت مستمر ارائه دهند.

وی افزود: فولادمبارکه فعالیت‌های محیط‌زیستی خود را در زمینه شناسایی، اندازه‌گیری و کنترل منابع آلاینده در زمینه‌های هوا، آب، خاک و پسماندها، با اولویت قرار دادن قوانین و استانداردها زیر نظر سازمان محیط‌زیست انجام داده و در همین زمینه سالیانه پروژه‌های بسیاری را اولویت‌بندی و اجرا کرده است؛ ساختار نظام‌مندی که برای سایر پروژه‌های تولیدی نیز منجر به مطالعات ارزیابی اثرات محیط‌زیستی می‌شود و با نظارت سازمان محیط‌زیست صورت می‌گیرد.

معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولادمبارکه، گفت: شرکت فولادمبارکه مفتخر است که طی سالیان متمادی با انواع روش‌های متفاوت ازجمله نصب بگ‌هوس‌ها، غبارگیرهای خشک و تر، پاشش تثبیت‌کننده‌ها، رفع عیب و تعمیر به‌موقع تجهیزات، انجام حمل‌ونقل‌های پیوسته همراه با پوشش، رطوبت‌دهی مواد اولیه و بهره‌برداری از انواع تجهیزات مکنده و مکانیزه جمع‌آوری گردوغبارها توانسته استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کند و به‌عنوان سازمانی مسئولیت‌پذیر در جامعه ایفای نقش نماید.

ترابی بیان کرد: در بخش آب نیز با وجود کمبود شدید این عنصر حیاتی، شرکت اقدام به تصفیه و بازچرخانی آب در مجموعه نموده است و توانسته با خریداری، جمع‌آوری و انتقال پساب شهرهای مجاور خود جهت تصفیه و استفاده مجدد آن، بخش زیادی از کمبود آب خام خود را در خط تولید جبران کند که این نیز علاوه‌بر کاهش هزینه‌های شهرداری‌های مناطق مربوطه از آلوده شدن محیط جلوگیری و به ارتقای بهداشت محیط منجر شده است.

وی ادامه داد: در زمینه آلودگی خاک با شناسایی، دسته‌بندی، جمع‌آوری و انتقال پسماندها به دپوهای ضایعات و همچنین بهره‌برداری از سایت پسماند مدرن، توانسته مدیریت فروش ضایعات، فراوری، امحا، بازچرخانی به چرخه تولید را با همکاری سازمان محیط‌زیست به انجام رساند.

معاون نیروی انسانی و سازماندهی فولادمبارکه، تصریح کرد: همچنین فولادمبارکه با نگهداری و مراقبت بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار فضای سبز شامل انواع گونه‌های گیاهی در تصفیه هوا، تولید اکسیژن، تنوع زیستی، بیابان‌زدایی و کاهش دامنه آسیب‌پذیری خاک توانسته به ایفای این نقش محیط‌زیستی خود نیز بپردازد.

ترابی اذعان داشت: با این تفاصیل در تمام زمینه‌های ذکرشده، از اندازه‌گیری و پایش‌های مداوم سازمان محیط‌زیست نیز غافل نبوده است و از رهنمودهای این سازمان در جهت بهبود روش‌ها، پیاده‌سازی، کنترل و نظارت هدفمند که ارتقای شفافیت فعالیت‌های محیط‌زیستی را در پی دارد، بهره‌مند شده‌ایم.

وی در پایان ضمن گرامیداشت روز جهانی محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: به نمایندگی از کل کارکنان تلاشگر فولادمبارکه لازم می‌دانم پایبندی این شرکت را به تمام اصول زیست‌محیطی اعلام کنیم و از تمام تلاشگران این عرصه قدردانی نمایم. امید است با توکل و استعانت از خدای متعال و با بهره‌گیری از توان بالقوه موجود در سطح شرکت فولادمبارکه، رسیدن به اهداف توسعه پایدار در این مجموعه عظیم محقق شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.