چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه بهترین فولادساز منطقه
04 اردیبهشت 1400 - 13:15
شناسه : 11028
رییس خانه اقتصاد ایران عنوان کرد؛ رییس خانه اقتصاد ایران در خصوص حمایت همه جانبه از فولادمبارکه در راستای موفقیت کشور در بازار جهانی فولاد، گفت: شرکت فولادمبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های بین‌المللی ایران باید مورد حمایت قرار گیرد. زیرا در جهان کشورها را با محصولات تولیدی و شرکت‌های بزرگشان می‌شناسند، بنابراین اگر بخواهیم کشور در بازار جهانی فولاد، حرفی برای گفتن داشته باشد باید به فولادمبارکه در این راستا نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ابراهیم جمیلی رییس خانه اقتصاد ایران، اظهار داشت: شرکت فولادمبارکه در دهه گذشته به سمت توسعه گام برداشته است؛ به این شکل که ضمن افزایش تولید، تنوع تولید را در دستور کار خود قرار داده و اکنون از لحاظ کیفیت محصولات، قابلیت رقابت با بهترین فولادسازان دنیا را دارد. حتی می‌توان گفت که اگر موضوع تحریم‌ها وجود نداشت، قطعا برای خرید محصولات فولادمبارکه قیمت‌ها در بازارهای بین‌المللی می‌توانست درصدی بالاتر از قیمت‌های جهانی، آن هم به دلیل کیفیت خوب محصولاتش مطرح کند. البته هم‌اکنون شرکت فولادمبارکه بهترین فولادساز منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر سیاست کلی کشور خام‌فروشی را نمی‌پذیرد و تولیدکنندگان را به تولید محصولات نهایی تشویق می‌کند. در این راستا فولادمبارکه به عنوان نماد این موضوع بود تا بتواند در تکمیل زنجیره تولید گام بردارد. در واقع، این تکمیل زنجیره تولید می‌تواند تنوع ارزآوری به همراه داشته باشد.

رییس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه باید راهکار خود را بر مبنای ساختار رقابتی در دو بخش مهم قیمت تمام‌شده و کیفیت محصول بگذارد، گفت: اگر فولادمبارکه مبنای خود را بر بازار رقابتی قرار دهد، به طور قطع آینده خوبی خواهد داشت؛ ضمن اینکه با تولید انواع محصولات فولادی در اندازه‌های مختلف که هم‌اکنون تا حدود زیادی از این امر محقق شده، می‌تواند نام خود را در کنار برندهای فولادی جهان تثبیت کند.

جمیلی بیان کرد: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا بتوانیم شرکت‌های کوچک را به شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ را در مسیر بین‌المللی شدن هدایت کنیم. در حال حاضر شرکت فولادمبارکه در زمره شرکت‌های بین‌المللی محسوب می‌شود و ما در ایران به این دست از شرکت‌ها نیاز داریم؛ زیرا این شرکت‌های بین‌المللی هستند که می‌توانند به کشور در همه زمینه‌ها یاری برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فولادمبارکه در کنار تمامی اقدامات خود در صنعت کشور، باید شرکت‌های کوچک را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد؛ به این شکل که در بخش آموزش، انتقال تکنولوژی و ساخت قطعات به آن‌ها یاری رساند که البته تاحدودی این موارد را انجام داده است، اما انتظار می‌رود سطح فعالیت‌های خود را در این زمینه افزایش دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.