سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه یک دانشگاه است
11 اسفند 1399 - 15:27
شناسه : 8171
نماینده مردم مبارکه در مجلس: نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به اهمیت ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت، گفت: یکی از نمونه‌های موفق این ارتباط را می‌توان در شرکت فولادمبارکه تجربه کرد؛ چون نه تنها این شرکت یک دانشگاه است بلکه ارتباطی هدفمند در این بخش ایجاد کرده است.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پروین صالحی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اهمیت ارتباط صنایع مختلف با مجامع علمی برهیچ‌کس پوشیده نیست و همه کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که هرچه ارتباط دانشگاه با صنایع مستحکم‌تر باشد، ضمن افزایش کیفیت در تولید محصولات، خودکفایی و بهره‌وری  نیز ارتقاء خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت‌های مثبت فولاد مبارکه، افزود: بررسی سوابق فعالیت‌های صنعتی فولادمبارکه در بخش‌های مختلف و اثرگذاری بالایی که در اقتصاد کشورمان از گذشته تا امروز داشته است، نشان می‌دهد که این شرکت خود به عنوان یک دانشگاه  قابل اتکا در این صنعت استراتژیک فعالیت دارد؛ اما سیاست‌هایی که مدیران شرکت از سنوات گذشته تا به امروز داشته‌اند، موجب شد که فولادمبارکه در ارتباط با دانشگاه‌ها، همواره پیشتاز باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: این ارتباط هدفمند و هوشمندانه با دانشگاه‌ها در شرکت فولادمبارکه، باعث بومی شدن بسیاری از نیازهای کشورمان در زمینه راه‌اندازی خطوط تولید فولاد شده است.

صالحی یادآور شد: همکاری هدفمند و هوشمندانه فولادمبارکه با مراکز علمی، نه تنها بر روی صنعت فولاد کشورمان تاثیرگذار بوده است، بلکه در برخی از صنایع پایین‌دستی همچون خودروسازی و لوازم خانگی یا حتی بخش‌هایی از صنعت نفت کشور هم اثر مثبت و قابل تقدیر داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای صنایع در شرایط اقلیمی امروز، کاهش استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر است که در صنعت فولاد، آب یکی از تعیین‌کننده‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. اگرچه دستاوردهای بسیاری در این زمینه با همکاری دانشگاه‌ها به ثبت رسید اما باز هم جای فعالیت تحقیق و حتی سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ و بالادستی مثل فولادمبارکه، لازم است با حمایت مادی و معنوی از تحقیقات دانشگاهی، در مواردی که یاد شد به گونه‌ای برای نسل‌های بعدی سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانیم آن طور که شایسته ایران اسلامی است، از منابع کشور و تولید کالاهای باکیفیت استفاده کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.