چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه در توسعه استان و کشور نقش کلیدی دارد
23 اسفند 1399 - 11:55
شناسه : 8924
مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه: مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه گفت: طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان می‌تواند در تامین آب پایدار صنایع به ویژه شرکت فولادمبارکه موثر باشد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر طباطبائیان مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه، با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور، اظهار داشت: خشکسالی‌های دهه‌های اخیر در فلات مرکزی و محدودیت منابع آبی و همچنین بارگذاری‌های موجود بر حوضه زاینده‌رود به همراه افزایش جمعیت، مشکلات عدیده‌ای برای این حوضه آبریز به وجود آورده است.

وی افزود: اخیرا با حضور شهرداری‌ها، صنایع و برخی دستگاه‌ها کنسرسیوم طرح انتقال آب خلیج‌فارس به استان اصفهان تشکیل شد و شرکت فولادمبارکه به عنوان مهم‌ترین واحد صنعتی کشور، سهامدار این طرح است.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه، گفت: طرح مذکور منجر به تامین آب پایدار صنایع می‌شود و با شیرین‌سازی و انتقال آب به بخش‌های مرکزی ایران می‌توان به نیاز آبی صنایع پاسخ داد.

طباطبائیان ادامه داد: البته طرح انتقال آب خلیج‌فارس به اصفهان، هزینه‌های هنگفتی دارد که بر ارزش واقعی کالای آب صحه می‌گذارد.

وی به چشم‌انداز و برنامه استراتژی شرکت فولادمبارکه اشاره کرد و یادآور شد: شرکت فولادمبارکه در راستای «شهروند شرکتی» همواره کوشیده تا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به توسعه استان و کشور یاری برساند.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه با اشاره به سال ۱۳۹۳ که برداشت شرکت فولادمبارکه از زاینده‌رود به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده بود، بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده در سال‌های اخیر، مصرف آب شرکت فولادمبارکه به کم‌تر از ۲۰ میلیون مترمکعب در سال کاهش یافته است.

طباطبائیان اذعان داشت: در سال‌های اخیر، ۳۵ درصد از مصرف آب برداشتی شرکت فولادمبارکه از حوضه زاینده‌رود کاهش یافته است و با انتقال آب از خلیج‌فارس، برداشت آب‌های سطحی توسط این شرکت هم روند نزولی به خود گرفت.

وی افزود: شرکت فولادمبارکه در پروژه‌های آبی استان اصفهان، اقدامات مهمی انجام داده است که می‌توان به تامین مالی تونل و سد کوهرنگ ۳ و تامین ورق‌های مورد نیاز طرح سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی این شرکت در انتقال پساب شهری و تصفیه پساب صنعتی، گفت: انتظار می‌رود در بخش کشاورزی که ۹۰ درصد آب استان را در برمی‌گیرد، با سرمایه‌گذاری لازم در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اصلاح الگوی کشت کوشید تا بتوان وضعیت ناپایدار حوضه زاینده‌رود را ساماندهی کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.