جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه قطب اصلی رونق اقتصادی کشور
22 تیر 1400 - 15:14
شناسه : 15081
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه شرکت فولادمبارکه یکی از عوامل رونق اقتصادی کشور است، گفت: علی‌رغم وجود تحریم و شیوع ویروس کرونا، صنایع با تولید کمی و کیفی خوش درخشیدند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار داشت: استان اصفهان با داشتن بیش از هشت هزار واحد صنعتی، به عنوان قطب صنعتی در کشور شناخته می‌شود. این استان در زمینه تولیدات متعدد صنعتی و فولادی، صنایع مصالح ساختمانی اعم از سیمان، کاشی، سرامیک و لوله و اتصالات و همچنین در بخش پتروشیمی جایگاه ویژه و ممتازی در کشور دارد.

 وی به رکورد تعداد شهرک های صنعتی در استان اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: استان اصفهان نیز از نظر تشکل‌های صنعتی مانند خانه صنعت و معدن ایران در کشور پیشتاز بود و خوشبختانه وجود ۴۳ انجمن عضو این خانه در شهرستان‌های اصفهان تایید این مطلب است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به همزمانی شیوع کرونا و افزایش فشار حداکثری دشمن، در سال جهش، گفت: علی‌رغم تاثیر سوء شیوع این بیماری بر جهان، صنایع کشور در زمینه تولید خوش درخشیدند و توانستند بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری را مرتفع کنند.

سهل آبادی، کارنامه صنایع اصفهان در حمایت از حقوق کارگران را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: ارتباط کارگران و کارفرمایان در این استان مثبت است و در تعامل سازنده از تولید کشور، پشتیبانی می‌کند؛ سال گذشته با تمام مسائلی نظیر تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، صنایع توانستند از این آزمون سربلند بیرون بیایند.

وی به اقدامات موثر در زمینه تحرک واحدهای صنعتی راکد در اصفهان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با همیاری دستگاه قضا، بسیاری از واحدهای اقتصادی به رکودرفته در کشور احیاء و به چرخه تولید بازگشتند. لذا این امر موجب کاهش نرخ بیکاری شد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بهره سنگین بانکی را نیز از موانع عرصه تولید در بخش صنعت و معدن کشور دانست و بیان کرد: کمبود رفاه و درمان کارگران از چالش‌های پیش روی کارفرمایان صنعتی است؛ چراکه ضلع اصلی واحدهای صنعتی را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد که از کمبود حمایت در بخش تامین اجتماعی رنج می برند؛ امیدواریم در دولت آینده با بهره‌گیری از دانش و تجربه صنعتگران، کارفرمایان و اقتصاددانان و برنامه‌ریزی دقیق موانع تولید برچیده شود و در راستای حمایت از تولیدات صنایع اقدامات ارزنده‌ای شکل گیرد.

سهل‌آبادی نقش شرکت فولادمبارکه درصنعت کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای بزرگ صنعتی بالادستی به نیازهای صنایع پایین‌دستی پاسخ می‌دهند. در این راستا نیز شرکت فولادمبارکه یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی کشور و جهان به شمار می‌رود که با بسیاری از واحدهای تولیدی در تعامل است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور همه به شرکت فولادمبارکه چشم دوخته‌اند که امیدوارم این کارخانه با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی بتواند از تبعات زیست‌محیطی که متوجه مردم اصفهان شده، بکاهد؛ چراکه این واحد صنعتی از نظر تولید کمی وکیفی و صادرات در کشور پیشتاز است و یکی از رونق‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.