چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه پشتیبان صنایع کشور
30 شهریور 1400 - 10:13
شناسه : 18090
عضو هییت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: امکان تامین نیاز صنایع داخلی به ورق‌های پوشش‌دار یا همان گالوانیزه در ایران وجود دارد؛ شرکت فولادمبارکه نیز در این میان نقش مهمی در تامین نیاز صنایع به ویژه لوازم خانگی داشته و با استفاده از تکنولوژی‌های هایتک، می‌تواند تولید محصولاتی مطابق با استاندارد جهانی را انجام دهد. کما اینکه تا به امروز نیز نیاز صنایع داخلی کشور توسط این فولادساز بزرگ انجام شده و با تولید ورق‌های گالوانیزه از واردات این کالا جلوگیری شده است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نادر سلیمانی عضو هییت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص روند تولید و تامین نیاز صنایع داخلی به ورق‌های گالوانیزه، اظهار داشت: بعد از انجام یکسری مطالعات، مشخص شد ورق‌های پوششی همچون گالوانیزه و رنگی اساسی‌ترین نیاز صنایع داخلی کشور همچون صنایع خانگی و صنعت ساختمان (استفاده برای سقف‌های پوششی خانه‌ها )به‌شمار می‌آیند که تا سال ۱۳۸۳- ۱۳۸۴ از طریق واردات تامین می‌شد تا اینکه شرکت فولادمبارکه توانست این محصول را تولید و از واردات آن به میزان قابل‌توجهی کاسته شود.

وی افزود: همه تکنولوژی‌هایی که در شرکت فولادمبارکه مورد استفاده قرار می‌گیرد هایتک بوده و ظرفیت اینکه تمام نیاز داخلی کشور را برطرف کند و منطبق با استانداردهای جهانی باشد، در این شرکت وجود دارد، بنابراین در خصوص ورق‌های گالوانیزه ظرفیت کافی برای تولید نیاز داخل کشور وجود دارد و صنایع داخلی نیاز خود به این نوع از ورق را از فولادمبارکه تامین می‌کنند. شرکت‌هایی مثل هفت الماس، ورق خودرو، فولاد تاراز و… که در زمینه تولید ورق‌های خاص و رنگی فعالیت دارند، ماده اولیه برای تولید را از فولادمبارکه تامین کرده و می‌توان گفت آن‌ها نیز در راستای سیاست‌های این شرکت برای تولید ورق‌های خاص در حرکت هستند.

عضو هییت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صحبت‌های وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در خصوص اینکه می‌توانیم ۱۰۰ درصد نیاز صنایع توسط تولیدکننده‌های داخلی انجام دهیم را قبول داریم و معتقدیم که این امر امکان‌پذیر است و ضمن تامین نیاز داخل، می‌توان زمینه برای صادرات این محصول را فراهم کرد.

سلیمانی در پایان با اشاره به تولید یکی دیگر از محصولات مهم شرکت فولادمبارکه، خاطرنشان کرد: در بحث ورق‌های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز کشور نیز فولادمبارکه عملکرد خوبی داشته که از نمونه‌های آن می‌توان به پروژه انتقال نفت گوره به جاسک با کمک تولید ورق‌های API این شرکت اشاره کرد که یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک در کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.