سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فولادمبارکه ۴۶ فولادساز بزرگ دنیا
31 خرداد 1400 - 18:21
شناسه : 14084
بر اساس آخرین آمار منتشر شده طی سال ۲۰۲۰ شرکت فولادمبارکه در میان ۵۰ شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان قرار گرفت و رتبه ۴۶ را که در سال ۲۰۱۹ در اختیار داشت؛ با افزایش تولید همچنان حفظ کرد تا نشان دهد برخلاف تمام کارشکنی‌ها و فضاهای مسمومی که بر علیه این شرکت توسط برخی افراد ایجاد شد، تلاش و اراده فولادمبارکه برای تولید و ارتقای صنعت فولاد کشور کاملا جدی است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس فهرست منتشر شده درخصوص میزان تولید ۱۳۷ فولادساز بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰، نام ۳ شرکت فولادسازی ایرانی شامل فولاد خوزستان، فولادمبارکه، ذوب‌آهن اصفهان در میان آن‌ها قرار گرفت که بهترین رتبه نیز از آن شرکت فولادمبارکه بوده است.

شرکت فولاد مبارکه طی سال ۲۰۱۹ میلادی در رتبه ۴۶ جهان قرار داشت و در سال ۲۰۲۰ نیز کماکان این رتبه را حفظ کرد؛ به این شکل که میزان تولید خود را از ۹ میلیون و ۱۲۰هزارتن در سال ۲۰۱۹ به  ۹میلیون و ۸۴۰ هزارتن رساند تا همچنان در رتبه ۴۶ و در میان ۵۰ شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان باقی بماند. (شرکت Baowuiron&Steel از کشور چین با تولید ۱۱ میلیون و ۲۵ هزار تن رتبه اول تولید در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است).

فولادمبارکه بالاتر از کوبه استیل ژاپن قرار گرفت

نکته‌ای که در خصوص شرکت فولادمبارکه در مقایسه با دیگر رقبا حائز اهمیت است تلاش این شرکت برای ایستادن در جایگاه فعلی است به عنوان مثال شرکت کوبه استیل ژاپن به عنوان یکی از برندهای معروف در صنعت فولاد که سال ۲۰۱۹ رتبه ۵۸ را داشت در سال ۲۰۲۰ به رتبه ۶۵ نزول و میزان تولید به ثبت رسیده توسط این شرکت طی سال گذشته میلادی برابر با پنج میلیون و ۶۹۲ هزار تن بود و این نشان می‌دهد که شرکت فولادمبارکه علی‌رغم همه مشکلاتی که سد راه تولید آن بود (مشکلات داخلی و تحریم‌های بین‌المللی) باز هم توانست رکوردهای بسیار خوبی در تولید رقم بزند و مقدار تولید محصولات خود را مجدد افزایش دهد.  

در کنار شرکت فولادمبارکه، مجتمع فولاد خوزستان نیز در سال ۲۰۲۰ رتبه ۹۵ و شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در رتبه ۱۳۱ قرار گرفتند. البته در سال ۲۰۱۹ رتبه این دو شرکت بزرگ فولادی به ترتیب ۸۸ و ۱۲۱ بوده است.

شایان ذکر است که بسیاری از فولادسازان بزرگ در جهان به دلیل شرایط به‌وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و بحران‌های ایجاد شده تولید محصولاتشان با کاهش همراه بوده است. اما نمی‌توان این امر را به عنوان یک مشکل برای فولادسازان بزرگ کشور تلقی کرد.

تلاش برای تولید پایدار در فولادمبارکه                                                    

اکنون نکته مهم این است که شرکت فولادمبارکه در سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۱ دی ماه ۱۳۹۸ تا ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹) با مشکلات و چالش‌های فراوانی همراه بود؛ تامین مواد اولیه و خوراک برای واحدهای فولادسازی از یک‌سو، برهم خوردن نظم بازار داخلی از جهت دیگر به منظور تامین نیاز به مواد اولیه، مشکلات ناشی از کمبود منابع انرژی(قطع شدن گاز و…) همگی سبب شد تا سالی سخت را پشت سرگذاشته و در کنار این موارد با ویروس کرونا نیز دست و پنجه نرم کنند و به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز در این راستا جامه عمل بپوشاند.

در این میان بارها مشاهده شد که برخی سعی برای برهم زدن شرایط پایدار به وجود آمده در تولید شرکت فولادمبارکه را داشتند؛ ایجاد فضای سیاسی و شایعه پراکنی در جهت تخریب فضای کار برای این مجموعه در داخل کشور، همچنین سعی بر نشان دادن کم‌کاری در راستای تحقق جهش تولید به عنوان شعار سال بود و جریان‌سازی خبری و… در کنار تمام موارد یادشده، تحریم‌های بین‌المللی نیز باعث نشد تا این شرکت دست روی دست گذاشته و امید برای ادامه روند تولید با ارزش خود را از دست بدهد.

لازم به توضیح است که تلاش برای حفظ جایگاه فولادمبارکه در میان تولیدکنندگان بزرگ منطقه و جهان سبب شد تا این شرکت سال ۲۰۲۰ میلادی را نیز با شکوه به پایان برساند و با دستانی پر به استقبال سال ۲۰۲۱ میلادی برود؛ کما اینکه دیده‌ایم طی ۶ ماهی که از سال ۲۰۲۱ میلادی گذشته است، این شرکت کماکان در صدر تولیدکنندگان محصولات فولادی در کشور و منطقه قرار داشته و توانست با تولید محصولات جدید، با کیفیت و استانداردهای جهانی بیش از پیش در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.