جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
فولاد اکسین خط قرمز اهواز
22 شهریور 1400 - 15:07
شناسه : 17684
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خط قرمز استان خروج و جابه‌جایی کارخانه کربن ایران و فولاد اکسین از اهواز است، گفت: اجازه هرگونه جابه‌جایی و خروج صنایع اهواز به دیگر استان‌ها یا انتقال آن‌ها به غیر را نمی‌دهیم.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بسیاری در زمینه صنایع دارد، اظهار داشت: این کارخانه‌ها متعلق به مردم و جوانان استان است و ارزش افزوده آن باید برای این شهرستان باشد. لذا اجازه هرگونه جابه‌جایی و خروج صنایع اهواز به دیگر استان‌ها را نمی‌دهیم.

وی افزود: هرگونه خبر در خصوص احتمال انتقال کارخانه کربن ایران و فولاد اکسین خوزستان از اهواز به استان‌های دیگر فضاسازی رسانه‌ای و مجازی است. این شرکت‌ها با قدمت بالا و تاثیرگذار در صنعت کشور هستند و اخیرا عده‌ای موضوع جابه‌جایی این شرکت‌ها را مطرح می‌کنند که باید گفت نه تنها به شدت با این مساله مخالف هستیم بلکه اجازه خروج آن‌ها را از استان نخواهیم داد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: البته موافق خارج شدن این شرکت‌ها از بافت شهری به خارج از شهر هستیم، زیرا برای مردم آلودگی به همراه دارد. در این راستا اینتقال آن‌ها به خارج از شهر موجب افزایش بهره‌وری می‌شود.

یوسفی در پایان با بیان اینکه خوزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به دریا و مرزهای زمینی، ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد کارخانه و صنایع بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها ارزش افزوده بالایی دارند که می‌توانند به توسعه کشور و استان کمک کنند، اما خط قرمز مردم شهر خروج این شرکت‌ها از اهواز است. علاوه بر این در بحث شرکت گروه ملی فولاد ایران پیگیری‌هایی انجام شده تا از بروز مشکل برای این مجموعه و شرکت‌هایی که در ادوار مختلف و بر اثر سوء مدیریت به مرز نابودی و زیان رسیدند، جلوگیری شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.