چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
فولاد اکسین خوزستان صنعت سبز، پرچم سلامت، تحقق ايمنی
22 اردیبهشت 1400 - 18:29
شناسه : 12110
مدیر واحد سلامت و ایمنی و محیط‌زیست فولاد اکسین عنوان کرد؛ مدیر واحد سلامت و ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت فولاد اکسین خوزستان، اهم اقدامات این واحد را تشریح کرد و گفت: واحد «HSE» (سلامت، ايمنی و محيط‌زيست) وظيفه نظارت بر حُسن اجرای قوانين و الزامات قانونی مرتبط با کارفرما را بر عهده دارد. همچنين ايجاد محيطی ايمن، سالم و به دور از بيماری‌های شغلی، در کنار جلوگيری از حوادث، جزو ماموريت‌های مهم و اصلي اين واحد محسوب می‌شود. همچنين تدوين دستورالعمل‌های محيط‌زيستی، مديريت پسماندها و ضايعات توليدی کارخانه، نظارت بر حامل‌های انرژی، انجام گشت‌ها و پايش‌های زيست‌محيطی، رسيدگی به مصدومان و بيماران سرپايی و واکنش در شرايط اضطراری دستاوردهای مهم واحد «HSE» فولاد اکسين در زمينه محيط‌زيست محسوب می‌شوند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاداکسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کریم ثابتی مدیر واحد سلامت و ایمنی و محیط‌زیست (HSE) شرکت فولاد اکسین خوزستان، اظهار داشت: واحد «HSE» شامل شش بخش بهداشت حرفه‌ای، ايمني، محيط‌زيست، اورژانس، آتش نشاني و سيستم‌های اعلام و اطفاي حريق می‌شود. اين واحد، به عنوان يکي از مهم‌ترين واحدهای فولاد اکسين، با گسترش توليد و سودآوری طي دو سال اخير، توانسته است سهم بسزايي در اجراي برنامه‌های شرکت داشته باشد.

وی افزود: اقدامات و دستاوردهاي مهم واحد سلامت و ايمني فولاد اکسين عبارت‌اند از انجام مستمر نيازسنجي آموزشي براي ارتقاي آگاهي و دانش کارکنان به منظور تحقق اهداف سلامت و کاهش حوادث، انجام طب کار کارکنان مطابق ماده ۹۲ قانون کار و با اولويت بيماری‌های مزمنِ غير واگيردار هم چون چاقي، ديابت، فشار خون، نارسايي کبد و… با پوشش ۹۹٫۸ درصد، ارزيابي عوامل زيان‌آور محيط کار شامل عوامل فيزيکي (نور، صدا و…)، شيميايي، ارگونوميکي، بيولوژيک و رواني، تعبيه تهويه موضعي، بهبود وضعيت روشنايي، پروژه کاهش صدا، پروژه‌های ارگونومی و حمل بار، کنترل ارتعاش و کاهش استرس حرارتي، تهيه دستورالعمل‌های انجام کار به روش ايمن، پيگيری تامين لوازم حفاظت فردی (PPE)، مديريت حوادث احتمالی، انجام گشت‌های «VIP»، پايش‎‌ها و کنترل‌های حفاظتي و کنترل‌های ايمنی پيمانکاران.

دستاوردهاي واحد «HSE» در سال ۱۳۹۸

مدیر واحد سلامت و ایمنی و محیط‌زیست فولاد اکسین گفت: اخذ عنوان «HSE» برتر استان از سازمان صنعت، معدن و تجارت، اخذ عنوان گواهينامه صنعت سبز کشــوری در حــوزه محيـط‌زيسـت، اخذ گواهينامه شرکت برتر در پيشگيری از شيوع ويروس کرونا در استان از وزارت بهداشت، رسيدن به شاخص شدت حادثه صفر (سالي بدون حادثه شديد)، بهبود شاخص «BMI» و آنزيم‌هاي کبدي در بيماری‌های مزمنِ غير واگيردار، اخذ گواهينامه مسئول بهداشت حرفه‌اي برتر استان و برقراري ارتباط با ذينفعان در حوزه «HSE» از مهمترين دستاوردهای واحد «HSE» فولاد اکسين خوزستان در سال ۱۳۹۸ محسوب می‌شوند.

محيط‌زيست و «HSE»

ثابتی بیان کرد: ارزيابی شاخص‌های آلاينده‌هاي محيط‌زيست، که چهار مرتبه در سال انجام می‌شود، بر اساس قانون خود اظهاری در پايش سازمان حفاظـت محيـط‌زيسـت کشوري صورت مي‌پذيرد. شرکت فولاد اکسين خوزستان در حوزه آب، هوا، خاک و صوت نيز هيچ‌گونه آلايندهای ايجاد نمی‌کند و عملا تهديدي برای منطقه محسوب نمي‌شود. از طرف ديگر، تدوين دستورالعمل‌هاي محيط‌زيستي، اندازه‌گيري و مديريت جنبه‌های زيست‌محيطي، مديريت پسماندها و ضايعات توليدی کارخانه، نظارت بر حامل‌هاي انرژی، انجام گشت‌ها و پايش‌های زيست‌محيطي، رسيدگي به مصدومان و بيماران سرپايي، تامين داروهای مورد نياز، رعايت پروتکل‌های بهداشتی و واکنش در شرايط اضطراری جزو دستاوردهای مهم واحد «HSE» فولاد اکسين در زمينه محيط‌زيست به حساب مي‌آيند. کنترل سيستم‌ها و تجهيزات اتوماتيک و دستي اعلام و اطفاي حريق، پايش مستمر همه پتانسيل‌های بروز آتش سوزي و انجام مانورهاي امداد و نجات موجب افزايش ميزان آمادگي اين واحد برای مقابله با حوادث و آتش سوزی‌ها شده است.

وی ادامه داد: همچنین واحد «HSE» در زمينه پيشگيری از شيوع ويروس کرونا، اقدام به تشکيل «کميته واکنش در شرايط اضطراری کرونا» کرد که با انجام اقدامات دقيق و کارشناسي شده، آماری خيره‌کننده در مبارزه با اين ويروس از خود بر جای گذاشت و مورد تقدير وزارت بهداشت قرار گرفت.

چشم‌انداز واحد «HSE»

مدیر واحد سلامت و ایمنی و محیط‌زیست فولاد اکسین در پایان خاطرنشان کرد: از ديگر دستاوردهاي واحد «HSE» فولاد اکسين خوزستان اين است که تاکنون نه تنها شکايتي از طرف مجموعه وزراتخانه‌هاي کار، بهداشت و صنعت، معدن و تجارت نداشته، بلکه در مواردي مورد تقدير نيز قرار گرفته است. بنابراين، به دليل دستاوردهای متعدد اين واحد و توجه سازمان‌ها به عملکرد آن، ترديدي باقي نمي‌ماند که در چشم‌انداز بلندمدت فولاد اکسين خوزستان، عملکرد واحد «HSE» به فراتر از آمار امروز ارتقا خواهد يافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.