جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
فولاد خوزستان در جایگاه ۱۹ شرکت‌های برتر ایستاد
05 بهمن 1400 - 13:17
شناسه : 23625
طبق بررسی‌های سازمان مدیریت صنعتی شرکت فولاد خوزستان (هولدینگ) در میان ۵۰۰ شرکت‌ برتر ایرانی با ۴ پله صعود نسبت به دوره قبل موفق به کسب رتبه‌ نوزدهم از نظر میزان فروش شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از آنجا که شرکت‌های برتر فهرست IMI-100 سهم زیادی در تولید ملی دارند، رسالت مرکز رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در سازمان مدیریت صنعتی، شناسایی و معرفی این شرکت‌ها بوده است. لذا مانند سال‌های گذشته سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های برتر ایران را برای بیست و چهارمین سال متوالی تهیه نمود. این فهرست با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارائه می‌دهد و به مدیران، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‌رساند تا درک دقیق‌تری از ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ کشور بیابند.

سازمان مدیریت صنعتی با تهیه فهرستی از شرکت‌های برتر بر اساس ۳۳ شاخص، که در ۶ گروه «اندازه و رشد شرکت»، «سودآوری و عمکرد»، «صادرات»، «نقدینگی»، «بدهی»، «بازار» تقسیم‌بندی شده‌اند، تلاش نموده است تصویری سالانه و متکی به آمارهای کمی قابل اعتماد از چگونگی تغییرات در آرایش بنگاه‌های بزرگ کشور و صنایع و فعالیت‌های اقتصادی مختلف در کنار یکدیگر ارائه دهد.

از این رو، بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی این سازمان بر اساس سال مالی ۱۳۹۹، شرکت فولاد خوزستان (هولدینگ) در میان ۵۰۰ شرکت‌ برتر ایرانی با ۴ پله صعود نسبت به دوره قبل موفق به کسب رتبه‌ نوزدهم از نظر میزان فروش شده است.

بنابر اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران، برای گزینش شرکت‌های برتر ایران، معیار فروش مبنای انتخاب قرار گرفته است، زیرا میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی ‌با میزان فروش شرکت دارد. در واقع فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی کشور نشان می‌دهد و مهم‌ترین خروجی نهایی یک شرکت تجاری محسوب می‌شود و ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکت‌های بزرگ با فروش بالا میسر است.

شایان ذکر است که علاوه بر موقعیت برتر یاد شده، شرکت گروه توسعه‌ فراگیر فولاد خوزستان (هولدینگ) در گروه خدمات بازرگانی نیز به عنوان اول مجموعه این گروه شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است، بیست ‌و ‌چهارمین سال انجام این رتبه‌بندی «همایش شرکت‌های برتر ایران» با حضور مقامات کشوری و مدیران شرکت‌های برتر ایران و همچنین نمایندگان شرکت فولاد خوزستان آقایان بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی، مهران عباس‌زاده مدیرعامل گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان و احمد بهدادی‌نیا کارشناس برنامه‌ریزی استراتژیک ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با بیماری کرونا در سالن همایش‌های صدا‌ و‌ سیما برگزار شد. در روز همایش رتبه‌بندی شاخص فروش شرکت‌های برتر ایران و همچنین شرکت‌های پیشرو اعلام و مابقی شاخص‌ها رتبه‌بندی در روزهای آتی از طریق سامانه IMI-100 سازمان مدیریت صنعتی ایران اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.