جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
فولاد سبز مسیری روشن برای توسعه آهن وفولاد
21 شهریور 1400 - 10:29
شناسه : 17591
براساس گزارش‌های منتشر شده، موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز اعلام کرد که توسعه فولاد سبز زنجیره تامین آهن و فولاد را متحول می‌کند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یکی از پژوهشگران موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز اظهار داشت: معتقدیم که توسعه فولاد کم کربن طی دهه‌های آینده منجر به تغییراتی در زنجیره تامین آهن و فولاد خواهد شد. در همین راستا اولین تغییر این است که می‌تواند تحولی بزرگ در بازار فولاد کشورهای توسعه یافته ایجاد کند، زیرا با وجود تقاضای بالای تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی برای فولاد سبز و نیز قوانین سختگیرانه در خصوص کربن‌زدایی تغییراتی در روندهای تجارت سنگ‌آهن خالص ایجاد می‌شود.

وی افزود: دومین تاثیر آن بر زنجیره تامین این است که افزایش تولید فولاد سبز به مواد اولیه باکیفیت بالاتر از جمله آهن‌اسفنجی تولیدشده با هیدروژن سبز نیاز دارد. این فرصتی بزرگ برای شرکت‌های سنگ‌آهن که دسترسی به هیدروژن سبز دارند به شمار می‌رود؛ چراکه هیدروژن سبز با قیمت تمام شده پایین‌تر به افزایش بهره‌وری و تولید آهن سبز کمک می‌کند. این به معنی بازسازی بخشی از فرایند تولید فولاد است.

پذیرش هیدروژن سبز در تولید فولاد می‌تواند تقاضای زغال‌سنگ را طی دهه‌های آینده بسیار تحت تاثیر قرار دهد. لذا پذیرش و استفاده از هیدروژن سبز در بخش معادن احتمالا در کشورهایی که بخش معدن بزرگ‌تر و نیز شرکت‌های معدنی بزرگ در آنجا حضور دارند روی خواهد داد. علاوه بر این کشورهای استرالیا، کانادا و برزیل در انتظار سود بازارفولاد سبز هستند. فولاد سبز یکی از اولویت‌های اغلب فولادسازان بازارهای توسعه یافته به ویژه در اروپا به شمار می‌رود.

این پژوهشگر گفت: معتقدیم که پذریرش هیدروژن سبز در بخش معدن فرصت‌های بیشتری را در چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا و تا حدودی در شیلی، روسیه و لهستان در پی خواهد داشت. همچنین بازارهای معدنی بسیاری وجود دارد که از نظر شاخص مناسب برای تولید هیدروژن سبز مشکل دارند که نشان می‌دهد پذیرش احتمالی هیدروژن سبز در بخش معدن با چالش‌های زیادی از جمله دسترسی کمتر به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت‌های کمتر تولید هیدروژن سبز، پایین بودن کارشناسان در این حوزه و.. مواجه خواهند شد که این کشورها شامل آفریقای جنوبی، پرو، ترکیه، اندونزی، هند و برزیل هستند. البته این به معنی عدم پذیرش هیدورژن سبز در بخش معدن این کشورها نیست بلکه نشان دهنده چالش‌های پیش روی آن‌ها در این حوزه است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.