سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
فولاد سنگان الماسی در شرق کشور
19 مهر 1400 - 18:38
شناسه : 18998
مدیرعامل فولاد سنگان گفت: خوشبختانه توانستیم با همت کارکنان این مجموعه طی 6 ماه نخست امسال شاهد رشد ۲۴۶ درصدی سود فولاد سنگان باشیم.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد سنگان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سود از جمله برترین شاخص‌‏های اندازه‌‏گیری فعالیت‌های واحدهای صنعتی و معدنی به شمار می‌آید، به نحوی‌که بخش اعظمی از رشد اقتصادی دنیا و اشتغال تعریف‌شده در کشورهای جهان وابسته به این صنایع است. مواردی چون «سود» و «فروش» از آیتم‌های بسیارمهم در صورت‌های مالی هستند و به نوعی از مزیت‌های یک کسب و کار موفق، بهره بردن از سودی آن است.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان عضوی از گروه فولادمبارکه، تولیدکننده گندله سنگ‌آهن و کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت سالیانه ۱۰ میلیون تن در شرقی ترین نقطه ایران و در اصطلاح «عسلویه شرق کشور» است. تولید مستمر و پایدار مواد اولیه بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و نگاه راهبردی تعریف شده در افق ۱۴۰۴ کشور، بیش از همه، معطوف به تامین پایدار مواد اولیه است.

بی‌شک بی‌ثباتی و عدم اطمینان بر بازارنفت، تحریم‌های ظالمانه، پیش‌بینی کاهش ۵۰ درصدی تقاضای نفت تا سال ۲۰۵۰ و ارزش افزوده ناشی از تولیدات معدنی، لزوم نگاهی ویژه بخش صنعت و معدن، به عنوان صنعتی پیشران را دوچندان نموده است. ایران، کشوری با بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی با ذخایر قابل توجه، جزو کشورهای برتر دنیا به لحاظ ذخایر معدنی است که حدود ۷ درصد از ذخایر معدنی دنیا را در خود جای داده است. اتمام برخی از ذخایر در حال استفاده معدنی، افزایش ظرفیت‌های فولادی در دست اجرا، لزوم تامین پایدار زنجیره تولید و… از جمله دلایلی است که اهمیت شرکت فولاد سنگان، به عنوان قلب تپنده تولید در زنجیره تامین فولادمبارکه را روشن‌تر می‌کند. شرکتی که با آینده‌نگری صحیح و با هدف تولید گندله سنگ‌آهن در جوار معادنی با ذخیره قطعی ۱٫۲ میلیارد تن سنگ‌آهن تاسیس و حال با تولید بیش از دو میلیون تن طی ۶ ماهه نخست جاری، ازشریان‌های حیاتی فولادمبارکه در پشتیبانی از تولید در این شرکت است.

فولاد سنگان در ۶ ماه سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن تولید نموده و حال با افزایش بهره‌وری درخطوط تولید کنسانتره و گندله، کاهش توقفات علی‌رغم قطعی‌های حاصل از برق، توانسته در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با عبور از مرز بیش از دو میلیون تن گندله سنگ‌آهن، رشد ۳۸ درصد رشد تولید را ثبت نماید.

امرایی با اشاره به افرایش سود ۲۴۶ درصدی ۶ ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: کسب رکوردهای موثر تولید گندله سنگ‌آهن، برنامه‌ریزی هوشمندانه در تولید کنسانتره، پتانسیل بالای پرسنل جوان و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های چندگانه شرکت فولادمبارکه از عناصر مهم در تولید پایدار و البته کسب سود متناسب بوده است.

وی افزود: ثبت بالاترین رکورد تولید اسمی گندله سنگ‌آهن با عبور از مرز ۱۸ هزار تن در روز، نشان از ظرفیت‌سازی و پتانسیل فوق‌العاده این شرکت در تولید و پشتیبانی پایدار از صنعت دارد.

گفتنی است، در پایان شهریور ماه با تولید بیش از ۴۶۵ هزارتن گندله، بالاترین میزان رکورد ماهیانه تولید این محصول از ابتدای بهره‌برداری تاکنون با همت و تلاش کارکان این شرکت به دست آمده و آمارهای اولین گندله‌ساز شرق کشور، نشان از رشد ۳۳ درصدی مقدار فروش گندله (تن) در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با عملکرد فروش بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن دارد.

همچنین اقدامات فولاد سنگان در منطقه دایر بر توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه است و طرح‌های در دست اقدام و توسعه‌ای این شرکت به عنوان نگین انگشتری توسعه شرق کشور، نویدبخش آبادانی و توسعه‌ای همگون را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.