سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
فولاد قائنات در مسیر افتتاح
16 آبان 1400 - 9:28
شناسه : 20131
استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از این مجتمع گفت: خط احیای کارخانه فولاد قائنات که آهن‌‎اسفنجی تولید می‌کند، آماده افتتاح رسمی است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبیدر حاشیه بازدید از این مجتمع فولاد قائنات یکی از اهداف سفر خود را بررسی آخرین وضعیت خط احیا و تولید آهن‌اسفنجی این کارخانه عنوان کرد و اظهار داشت:: براساس توضیحات مسئولان مربوطه این خط آماده افتتاح است که از رییس جمهوری و مدیران ملی برای بهره‌برداری رسمی از این مجموعه دعوت می‌کنیم. البته در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در کارخانه فولاد قائنات مشغول فعالیت هستند و توسعه بخش‌های دیگر مجموعه نیز ضمن ایجاد اشتغال بیشتر و پایدارتر، به توسعه منطقه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فولاد قائنات از صنایع بزرگ و مادر در خراسان جنوبی است، افزود: این مجموعه حرکت رو به رشد را برای آینده استان ایجاد و سایر ظرفیت‌های معدنی و صنعتی را نیز فعال کند.

استاندار خراسان جنوبی درباره سایر برنامه‌های سفر خود به قاینات، گفت: در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی استان که مربوط به معادن یا صنعت است و در ارتباط با برنامه‌های دولت و تاکیدات رییس جمهوری مبنی بر پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام و فعال‌سازی این واحدها از چند واحد تولیدی در قاین بازدید شد. همچنین واحدهای تولیدی مشکلاتی دارند که تعطیل شدند یا نیمه‌فعال هستند از جمله کارخانه فراورده‌های لبنی آنا، کاشی و واحد تولید کنسانتره زرشک در شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: این واحدها ظرفیت‌های بسیار خوبی است که موانع و مشکلاتی دارند و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سایر کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط با حضور مسئولان استان پیگیری و تلاش می‌کنیم موانع به‌زودی رفع شود. تلاش داریم که ظرفیت‌های این واحدها را به چرخه تولید برگردانیم تا هم نیروهای مجموعه که بیکار شدند، شاغل شوند و هم منشا رونق تولید و توسعه منطقه باشند.

گفتنی است، این بازدید با هدف اطلاع از روند تولید آزمایشی آهن‌اسفنجی و میزان آمادگی برای بهره‌برداری رسمی این کارخانه انجام شد. فاز اول این طرح با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال تولید آزمایشی است و تاکنون ۳۰ هزار تن آهن‌اسفنجی تولید کرده و فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی نیز با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال نصب تجهیزات است که با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. راه‌اندازی این واحد صنعتی که با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال در ۲ بخش تولید آهن‌اسفنجی و فولادسازی در حال اجراست که برای ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از یک هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی به همراه دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.