چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
قطب دوم فولاد کشور به آذربایجان‌شرقی می‌رود
14 تیر 1400 - 13:02
شناسه : 14752
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در نشست صاحبان صنایع شهرستان بناب که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: این استان قطب سوم فولاد کشور محسوب می‌شود. در این راستا با توجه به برنامه‌ریزی‌های در حال اجرار، ظرف دو سال آتی استان به قطب دوم تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حبیب امین‌زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مانع خروج سرمایه‌گذاران بنابی و استان شویم، اظهار داشت: به طور قطع ایجاد و توسعه واحدهای جدید نه تنها به موجب ایجاد اشتغال و افزایش نقدینگی می‌شود، بلکه با امنیت کشور نیز در ارتباط خواهد بود. لذا تلاشمان این است که مسیر را برای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی هموار کنیم.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و همراهی مدیران شهرستان، افزود: در شاخصه‌های تولید و صادرات، بناب جزو شهرستان‌های مطرح و نمونه در استان و کشور است که خوشبختانه این موفقیت در سایه همدلی به دست آمده و بنده این موفقیت را به تیم مدیریتی در شهرستان بناب تبریک عرض می‌کنم.

ضرورت حمایت دولت از سرمایه‌گذاران

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب گفت: ظرفیت تولید و صادرات بناب بیشتر از وضع موجود است و برای بالفعل شدن این ظرفیت‌ها، باید حمایت‌های دولت افزایش یابد.

وی با اشاره به ضرورت ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران این شهرستان برای سرمایه‌گذاری، ادامه داد: در گذشته به دلیل برخی تنگ نظری‌های صورت گرفته، سرمایه‌گذاران بنابی زیادی از این شهرستان به دیگر شهرها مهاجرت کردند.

امام جمعه بناب با بیان اینکه فرار سرمایه‌گذاران از این شهرستان پیامدهای منفی برای شهرستان داشت، عنوان کرد: باید فرصت را قدر بدانیم و از سرمایه‌گذارانی که به رغم ناملایمتی‌ها، ماندند و سرمایه‌گذاری کردند بیش از پیش حمایت کنیم.

باقری بنابی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تلاش و اقدام صنعتگران و تولیدکنندگان نوعی عبادت است، اذعان داشت: ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته، باید شاهد تلاش مضاعفی از سوی مسئولان برای جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آن‌ها باشیم. لذا هم‌اکنون در شهرک صنعتی بناب و دو ناحیه صنعتی این شهرستان ۴۲۳ واحد تولیدی و صنعتی فعال بوده و بیش از ۶ هزار نفر به طور مستقیم در این مجموعه ها مشغول کار هستند.

تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در بناب

شهریار فتحی فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه نرخ بیکاری تا آخر سال ۱۳۹۷ در این شهرستان ۱۴ درصد بود که این میزان به ۷ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از واحدهای در حال احداث و تکمیل آن‌ها، طی سال‌های آتی نرخ بیکاری را در بناب به صفر برسانیم.

وی در پایان با اشاره به صادرات ۳۰۰ هزار تنی انواع محصولات از شهرستان بناب در سال ۱۳۹۹، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال شاهد افزایش این میزان صادرات از این شهرستان باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.