سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
قطعی برق عامل اصلی کاهش تولید فولاد
24 تیر 1400 - 8:33
شناسه : 15130
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه عدم تامین پایدار برق، منجر به کاهش تولید می‌شود، گفت: مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزات نیرو، جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را تدوین و اعلام کنند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیدرسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص قطع برق صنایع فولادی، اظهار داشت: طبق گزارش‌های اعلام شده، واحدهای تولیدی موظفند مصرف برق خود را به ۱۰ درصد دیماند قراردادی کاهش دهند که این موضوع بی‌شک منجر به کاهش و ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای کارخانه‌ها خواهد شد. اما با توجه به شرایط فعلی کشور چاره‌ای جز همراهی با وزارت نیرو نداریم.

وی افزود: با توجه به آسیب‌هایی که این کاهش تامین برق می‌تواند به صنایع فولادی وارد کند، طی چند روز گذشته نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال و پیشنهادهای برای رفع این مشکل ارائه کردیم تا دامنه آسیب به صنایع فولادی را کاهش دهیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گفت: یکی از پیشنهادات اصلی ما این بود که کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولادسازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید کنند. لذا تا این لحظه وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز پاسخی به نامه نداده است.

خلیفه سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزات نیرو، جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را تدوین و اعلام کنند تا وضعیت فعلی بهبود یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.