جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
قطعی برق فرصتی طلایی برای اجرای تعمیرات اساسی فولادخراسان
07 شهریور 1400 - 9:23
شناسه : 16715
فولادمردان خراسان، تهدید قطعی برق را در تابستان امسال به فرصتی برای انجام تعمیرات اساسی مبدل کردند، به طوری که برخی مرمت‌های صورت گرفته در تجهیزات و سازه‌های این مجتمع صنعتی پس از دو دهه از راه‌اندازی برای نخستین بار اجرای خواهند شد. به عنوان مثال انجام تعمیرات اساسی بر روی سقف سازه کامپوزیت پلانچرکوره قوس الکتریکی در واحد فولادسازی شماره١، از جمله اقداماتی است که افزایش 100 درصدی عمرِ این تجهیز را در پی خواهد داشت.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرشید فضیلتی معاون بهره‌برداری فولاد خراسان، اظهار داشت: تشعشع وگرمای زیاد مواد مذاب در زیر کوره و کانال سرباره با حرارت بالای ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد و نداشتن یک سپر حرارتی مناسب برای محافظت از سازه بتنی و ساختار فلزی سطح پلانجر موجب قوس برداشتن بال و جان سازه  فلزی، گسیختگی درزها و وصله‌ها می‌شود و از سوی دیگر تبخیر آب موجود در بتن باعث گسیختگی و تخریب زودهنگام سطوح بتنی خواهد شد.

وی افزود: اجرای اصلاحات اساسی سازه‌های کارگاه در فرصت ایجادشده، باعث کاهش توقفات اضطراری آینده، بهبود عملکرد، عمر تجهیزات و نیز حفظ ایمنی و سلامت همکاران می‌شود.

لزوم مقام‌سازی سازه‌های شرکت فولاد خراسان

عباس محروقی سرپرست تعمیرات ساختمان و ماشین‌آلات شرکت فولاد خراسان، گفت: وزن سازه فلزی ساخته و نصب شده حدود ۲۸ تن و شامل انواع مقاطع فلزی، تیرآهن، ورق، ناودانی، نبشی، زنجیر و دیگر اتصالات فلزی است که به این مقدار حدود هفت تن قطعات پیش ساخته از جِرم نسوز به عنوان سپرحرارتی سقف پلانچر اضافه شده و حدود ۳۰ متر مکعب بتن مسلح با تناژ نزدیک به ۷۵ تن اجرا می‌شود و به این ترتیب سازه بعد از اجرا در کوره  E.A.F واحد فولادسازی شماره ۱ با وزنی حدود ۱۱۰ تن بارگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح کامل سطح پلانچر کوره شماره١، برای نخستین  بار از ابتدای راه‌اندازی واحد فولادسازی انجام می‌شود، ادامه داد: یکی از این اقدامات اصلاح سازه‌ای، مقاوم‌سازی به روش ژاکت بتنی، کاشت میلگرد و تزریق چسب مخصوص در یکی از ستون‌های فلزی اصلی و باربر سازه است؛ این ستون در طول زمان دچارخرابی و انهدام سازه‌ای شده است و اجرای مجدد آن در ابتدای تعمیرات اساسی امکان‌پذیر نبود، لذا  به عنوان پیش نیاز اصلاح  سازه پلانچر، اولین قدم مقاوم‌سازی سازه مذکور بود که با موفقیت انجام شد.

گفتنی است در پایان واحد روابط عمومی از تمامی همکارانی که در شرایط سخت همه‌گیری ویروس کرونا، با تمام ظرفیت دراجرای این پروژه همکاری دارند، قدردانی می‌نماید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.