سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
قطع برق چرخ اقتصاد کشور را متوقف می‌کند
28 تیر 1400 - 11:37
شناسه : 15259
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تداوم قطعی برق در صنعت کشور به دلیل اثرگذاری مستقیم در بازار و کاهش تولید به صلاح اقتصاد نیست.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قطع برق صنایع در شرایط فعلی به منظور تامین برق مشترکان خانگی، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با درک شرایط کشور و کمبود برق، همکاری خوبی با وزارت نیرو انجام داد. در این راستا توانستند با تغییر شیفت کاری، تغییر ساعات فعالیت و تعطیلی موقت صنایع فولاد و سیمان، مصرف برق را به درستی مدیریت کنند.

وی افزود: مقرر بود شرایط حاکم بر بخش صنایع به صورت موقت باشد و وزارت نیرو طبق تعهدات خود برای بازگشت آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد که تاکنون عملی نشده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: طبق تعهدات این وزارت مقرر شد که برق شهرک‌های صنعتی قطع نشود، اما طبق آخرین گزارش‌های اعلام شده طی هفته گذشته این شهرک‌ها به مدت سه ساعت با خاموشی مواجه بوده‌اند که این امر منجر به ایجاد مشکلات زیادی برای آن‌ها شد.

زرندی بیان کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی فولاد، ضمن برهم زدن تعادل بازار، باعث بروز مشکلات و خساراتی بر واحدهای پایین‌دستی و صنایع وابسته به آن شده است.

وی ادامه داد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان«تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام گرفته است، نباید همه بار مشکلات دستگاه‌های دیگر بر دوش تولید باشد. لذا سوال اینجاست همانطور که تولید وظیفه خود را در قبال کمبود برق انجام داده است، آیا بخش‌های دیگر نیز به همان اندازه همراهی می‌کنند؟ چرا برای حل مشکل کمبود برق، نخست به سراغ تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی می‌رویم؟ آیا اینگونه به دنبال جهش تولید هستیم؟

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان همچنین با اشاره به آمادگی واحدهای بزرگ صنایع معدنی برای ساخت نیروگاه، خاطرنشان کرد: با اینکه ساخت نیروگاه برق وظیفه یک واحد تولیدی نیست و باید زیرساخت‌های تولید مثل انرژی توسط وزارت نیرو تامین شود، ولی باتوجه به برخی کمبودها مقرر شد بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه با سرمایه‌گذاری واحدهای صنایع معدنی ایجاد شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.