سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
قطع وابستگی به خارج یکی از اهداف بومی‌سازی است
21 اسفند 1400 - 15:37
شناسه : 25666
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سومین روز نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی صنعت فولاد، ضمن بازديد از غرفه‌ها، ضرورت حرکت صنایع مختلف را به سوی بومی‌سازی و قطع وابستگی به خارج را پیش از گذشته ضروری دانست.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ‌کریم حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صنایع بزرگ کشور مانند فولاد، نفت، پتروشیمی، نورد و … با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها، باید با شناسایی تجهیزاتی که تحریمی بوده و نیاز حیاتی خط تولید هستند، با انجام مهندسی معکوس و بومی‌سازی، خود را در برابر اثرات تحریم مصون کنند.

وی افزود: از طرفی شرکت‌ها باید به سمتی حرکت کنند که دانش فنی ساخت قطعات و تجهیزات را به‌دست آورند و تولیدات به نام شرکت‌های ایرانی ثبت شوند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: توانایی شرکت فولاد خوزستان در بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه قابل تقدیر است. بومی‌سازی این حجم از قطعات یعنی قطع وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز؛ در واقع بومی‌سازی، تولید پایدار و اشتغال زایی برای جوانان را به دنبال دارد. 

حسینی در پایان برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای شناسایی تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان جدید دانست و خاطرنشان کرد: تولید و دستیابی به محصول شامل زنجیره‌ی متصل به هم از تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان مواد اولیه، سازندگان تجهیزات و در نهایت شرکت‌های تولیدی است. مهم‌ترین دستاور برگزاری نمایشگاه شناسایی فرصت‌های جدید است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.