چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قوانین برای مانع‌زدایی از تولید پالایش شود
08 فروردین 1400 - 16:52
شناسه : 9403
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: قوانین و مقررات باید برای فراهم کردن و تسهیل شرایط ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به فعالیت تولیدی، پالایش و همسان‌سازی شود تا صدور مجوز واحدها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین حسینی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، اظهار داشت: مانع‌زدایی از تولید به عنوان یکی از سه ضلع توسعه تولید ملی است و در این ارتباط، برطرف کردن تعارض از قوانین و مقررات به تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذار ضروری است؛ زیرا در زمان حاضر انجام استعلام‌های لازم از دستگاه‌های مختلف در روند صدور مجوزهای تولید، گاهی تا ۶ ماه نیز زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی باید برای برطرف کردن این تعارض‌ها بکوشند، افزود: البته در سال ۱۳۹۹ اقدامات خوبی در استان بوشهر صورت گرفت؛ به طوری‌که با هماهنگی‌های انجام شده در اداره کل امور اقتصادی و دارایی و در راس آن استانداری بوشهر، این فرایند تا حد بسیاری زیادی کوتاه شده ‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مساله اقتصاد در چندین سال متوالی و نام‌گذاری‌ سال در این ارتباط، گفت: در نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، سه ضلع از مثلث توسعه تولید و اقتصاد ترسیم شده ‌است که برای تحقق آن اقدامات قوای ۳‌گانه، رسانه‌ها و مردم ضروری است و هر یک باید برای تحقق این شعار حیاتی بکوشند.

حسینی در ارتباط با پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری، بیان کرد: نقش نظام بانکی کشور در حمایت از سرمایه‌گذار بسیار مهم است و سبب ایجاد انگیزه برای تولیدکننده می‌شود.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های نظام بانکی در تامین مالی سرمایه در گردش و سرمایه ثابت باید به گونه‌ای باشد که کمک‌کننده فعال اقتصادی، فردی باشد که اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید کشاورزی و صنعت و خدمات کرده ‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: حمایت از تولیدکننده در زمینه اخذ مالیات، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید را پشتیبانی کند؛ از این رو لازم است که ممیزان مالیاتی، نگاهی مهربانانه‌تر به بخش تولید داشته باشند.

حسینی اذعان کرد: هرچند تولیدکننده به آنچه در قانون پیش‌بینی شده نیز مکلف به عمل است اما نباید در درآمدزایی مالیاتی تنها به بخش تولید توجه شود و تاکید بیشتر بر جلوگیری از فرارهای مالیاتی سایر بخش‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: توسعه زیرساخت از دیگر مواردی است که پشتیبانی‌کننده توسعه تولید است. به عنوان مثال، توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای، ایجاد حمل و نقل ریلی و توسعه اسکله‌ها می‌تواند نقشی بسیار مهم در ارتقای تولید استان بوشهر ایفا کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: تامین اجتماعی از دیگر بخش‌هایی است که می‌تواند با اعمال روش‌هایی برای تسهیل قراردادها برای تامین نیروی انسانی و خدماتی، فضای مطلوب‌تری را برای فعالیت تولیدکننده و سرمایه‌گذار فراهم کند.

حسینی گفت: نگاه به تولید باید همه گیر باشد و دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در حیطه وظایف خود، گام‌های لازم را برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از آن بردارند.

وی با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در زمینه رونق تولید کشور، افزود: رسانه‌ها باید تلاش کنند مصرف کالای ایرانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا در پی آن تولیدکننده نیزبه افزایش خطوط تولید، گسترش واحد تولیدی خود ترغیب و تشویق شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، عنوان کرد: حرکت استان بوشهر در سال ۱۳۹۹ به عنوان سال جهش تولید روبه رشد است و آمارها نشان‌دهنده روندی مثبت و افزایشی در زمینه سرمایه‌گذاری و پیشرفت در بخش صنعت و معدن و تجارت را می‌دهد.

حسینی ادامه داد: آمارها در استان بوشهر نشان‌دهنده افزایش در میزان صدور جواز تولید و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری و اشتغال و صدور پروانه بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ در استان بوشهر ۲۳ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه فعالیت بازگشتند. همچنین معادنی که غیرفعال بودند، فعال‌سازی شدند که همه این‌ها روندی افزایشی نسبت به سال ۱۳۹۸ را تجربه کرده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات همه‌گیر در زمینه پشتیبانی و مانع‌زدایی از بخش تولید شاهد روندی رو به رشد باشیم، به گونه‌ای که اثرگذاری آن در زندگی عموم مردم مشهود باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.