پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
قوت‌گیری دلار بانی کاهش طلا
17 دی 1399 - 7:32
شناسه : 4988
در حالی که در آستانه دور دوم انتخابات جورجیا که تاثیر سرنوشت‌سازی در مسیر آینده بسته محرک مالی بزرگترین اقتصاد جهان خواهد داشت روند کاهش ارزش دلار متوقف شده است، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۹۴۲ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت طلا در اوایل امروز به بالاترین رقم از ۹ نوامبر یعنی ۱۹۴۵ دلار و ۲۶ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۰۱ درصد افت به ۱۹۴۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.
مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «ارزش دلار از پایین ترین رقم بیش از ۲ سال گذشته فاصله گرفته و این مسئله تاثیری منفی بر قیمت طلا گذاشته است.»
وی افزود: «بخش عمده رشد قیمت های روز دوشنبه ناشی از احتمال پیروزی دموکرات ها در انتخابات سنا بوده است. بنابراین طبیعی است که برداشت سودهایی نیز پس از آن شکل بگیرد.»
دیروز پس از آنکه ارزش دلار به پایین ترین رقم خود از آوریل ۲۰۱۸ رسید قیمت طلا شاهد جهش ۲.۵ درصدی بود اما پس از آن ارزش دلار شاهد ترمیم بود.
دور دوم انتخابات جورجیا تکلیف حزب پیروز در سنای آمریکا را مشخص خواهد کرد. پیروزی دموکرات ها می تواند مسیر هموارتری را پیش روی دولت بایدن برای دنبال کردن سیاست هایی انبساطی نظیر اتخاذ اقدامات محرک مالی بیشتر ترسیم نماید.
در همین حال، انگلیس با هدف مهار ویروس کرونا وارد دور جدیدی از محدودیت های قرنطینه سراسری شده است. در نیویورک نیز اولین مورد از ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا مشاهده شده است.
فعالان بازار اکنون منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند تا سرنخ های بیشتری از سیاست پولی آینده این بانک به دست بیاورند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.