پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
قیمت جهانی طلا ثابت ماند
13 بهمن 1400 - 11:06
شناسه : 24035
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که افت ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا ریسک‌پذیری تازه سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد، ثابت بود و نزدیک مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در یک هزار و ۷۹۸ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. اونس طلا در معاملات روز گذشته تا مرز یک هزار و ۸۰۵ دلار و ۴۳ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۹۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۳ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۰۱ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

نیکلاس فراپل مدیرکل جهانی شرکت ای بی سی بولیون، اظهار داشت: تغییر رویکرد سرمایه‌گذاران و ریسک‌پذیری بیشتر آن‌ها احتمالا برای طلا منفی است، اما ضعف ارزش دلار به طلا کمک می‌کند و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی خواهد کرد.

اظهارات جیمز بولارد رییس بانک فدرال رزرو سنت لوییس درباره افزایش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره، در راستای تمایل مقامات بانک مرکزی آمریکا برای ملایم کردن انتظارات بازار درباره روند و گستردگی تحکیم سیاست پولی است.

بولارد که موافق تحکیم سیاست پولی است روز سه‌شنبه، گفت: وی موافق افزایش نرخ‌های بهره در ماه مارس، مه و ژوئن است، اما از افزایش ۵۰ واحد نرخ‌ها حمایت نکرد؛ اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کم‌تر می‌کند.

هر سه شاخص وال استریت روز سه‌شنبه صعود کردند و شاخص انرژی در بالاترین حد چند سال اخیر بسته شد با این حال نوسان معاملات منعکس‌کننده ابهامات سرمایه‌گذاران درباره چگونگی واکنش به شرایط فعلی بازار است.

شاخص دلار از بالاترین حد ۱۹ ماه اخیر در برابر رقیبانش عقب‌نشینی کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

بر اساس گزارش رویترز، با انتظار سرمایه‌گذاران برای پنج دور افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته اخیر ایستاد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۲ دلار و ۶۴ سنت ایستاد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، یک هزار و ۲۵ دلار معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، دو هزار و ۳۵۹ دلار و ۷۳ سنت بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.