سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
قیمت جهانی طلا ۳ درصد رشد داشت
15 تیر 1401 - 15:29
شناسه : 29959
قیمت طلا امروز چهارشنبه 15 تیر ماه 1401، پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح نزدیک به هفت ماه گذشته، افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه، با ۳ درصد افزایش به یک هزار و ۷۶۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش، یک هزار و ۷۶۹ دلار و ۵۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

مایکل مک کارتی مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا، اظهار داشت: پس از سقوط قابل توجه قیمت طلا، این یک بهبود بسیار اندک است و پس از کاهش حمایت از حدود یک هزار و ۷۹۰ دلار تا یک هزار و ۱۸۰ دلار، طلا اکنون می‌تواند در میان‌مدت کاهش یابد. طلا در جلسه قبل ۲.۶ درصد کاهش یافت و به یک هزار و ۷۶۲ دلار و ۸۱ سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از اواسط ماه دسامبر بود.

وی افزود: اثر دوگانه تقویت دلار آمریکا به دلیل نرخ‌های بالاتر و همچنین تاثیر مستقیمی که بر قیمت شمش دارند، بر چشم‌انداز طلا تاثیر می‌گذارند. شاخص دلار در نزدیکی بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۲ تا کنون در نوسان بود؛ زیرا نگرانی‌های دوباره از رکود باعث شد سرمایه‌گذاران به سمت ارز امن حرکت کنند. با این حال، کاهش اندک حدود ۰.۱ درصدی دلار در معاملات ساعتی آسیایی در روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگری دارند، اندکی ارزان‌تر کرد.

وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز، مطرح کرد: طلا ممکن است حمایت یک هزار و ۷۵۶ دلار در هر اونس را آزمایش کند و شکستن آن می‌تواند به قیمت یک هزار و ۷۴۸ دلار سقوط کند. محاسبات رویترز نشان داد که بانک‌های مرکزی بزرگ در ماه ژوئن بیش از هر ماه دیگری برای حداقل دو دهه، نرخ‌ها را افزایش دادند و با توجه به تورم در بالاترین سطح چند دهه اخیر، بعید است سیاست‌های سخت‌گیرانه در سال جاری متوقف شود.
نرخ‌های بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

در همین حال، فدرال رزرو ایالات‌ متحده آمریکا صورت‌جلسه‌ای از جلسه سیاست‌گذاری ماه ژوئن خود را در اواخر امروز منتشر خواهد کرد که می‌تواند تصویر واضح‌تری از نقشه راه برای نرخ‌های بهره به سرمایه‌گذاران بدهد.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۹ دلار و ۲۷ سنت رسید. پلاتین ۰.۷ درصد کاهش یافت و ۸۵۹ دلار و ۵۲ سنت قیمت‌گذاری شد و پالادیم با ۰.۲ درصد کاهش، قیمت یک هزار و ۹۲۹ دلار و ۳۵ سنت را ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.