جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
قیمت خودرو باید به نفع مصرف‌کنندگان اصلاح شود
04 اسفند 1399 - 17:50
شناسه : 7754
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، گفت: آزادسازی قیمت‌ها، بدترین و آخرین راهکار اصلاح قیمت خودروها است. ما معتقدیم باید با مدیریت قیمت‌های افسارگسیخته مواد اولیه، قیمت خودرو کاهش یابد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، اظهار داشت: ۸۰ درصد قیمت خودرو به قیمت قطعات و مواد اولیه برمی‌گردد. بنابراین ما معتقدیم امروز قیمت قطعات و مواد اولیه به صورت افسارگسیخته افزایش یافته است.

وی افزود: انجمن قطعه‌سازان آمادگی کامل دارد در صورت تعدیل قیمت مواد اولیه، قیمت محصولات خود را در تعامل با خودروسازان و به نفع مردم کاهش دهد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، گفت: موضع قطعی انجمن این است که بدترین راهکار، افزایش قیمت‌هایی است که به مصرف‌کنندگان لطمه بزند.

بیگلو در ادامه به چند طرح مطرح شده در حوزه خودرو اشاره کرد که همگی به صورت موازی بدون اخذ نظر از قطعه‌سازان، در حال اجرایی شدن هستند.

وی یادآور شد: نخستین طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است اما با وجود تماس‌های مکرر با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ظاهرا نمی‌خواهند از قطعه‌سازان نظرخواهی و استفاده کنند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، اضافه کرد: طرح دوم، طرحی با نام جهش تولید است که توسط وزارت صنعت مطرح شد. طرح سوم، طرح قیمت‌گذاری خودرو است که در نهاد ریاست جمهوری در دست پیگیری است و امیدواریم قیمت خودرو یک بار برای همیشه در کشور تعیین تکلیف شود.

بیگلو تاکید کرد: با کاهش قیمت مواد اولیه، می‌توان قیمت خودرو داخل کارخانه را تا ۳۰ درصد کاهش داد.

وی به پیشنهاد وزیر صمت برای تشکیل کنسرسیومی از قطعه‌سازان در راستای خودکفایی خودروسازی اشاره کرد و گفت: علی‌رغم حضور ۳۰ شرکت در این کمیسیون و وجود وجاهت حقوقی، اما جالب است که خودروسازان حتی به این کنسرسیوم وقت ملاقات نمی‌دهند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: با وجود همه مسائل و مشکلات، اما قطعه‌سازان همچنان در خط مقدم تولید قرار دارند و در تلاش‌اند تا طی سال آینده، تیراژ تولید خود را حفظ کنند که از جمله آن‌ها، حضور در پروژه‌های خودکفایی در تولیدات و محصولات جدید ایران خودرو و سایپا است.

بیگلودر پایان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب که در صورت گشایش‌های بین‌المللی، نباید دوباره به سمت شرق یا غرب متمایل شویم، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته و در دوران تحریم‌ها، قطعه‌سازان به توانمندی بالایی در داخلی‌سازی قطعات دست یافتند که منجر به کاهش وابستگی‌ها به غرب و شرق شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.