سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
قیمت طلا آهسته وارد مسیر صعود شد
20 بهمن 1400 - 12:49
شناسه : 24412
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی رشد قیمتی که شب گذشته داشت را حفظ کرد و نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۲۷ دلار و ۳۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به یک هزار و ۸۲۸ دلار و ۶۸ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۶ ماه ژوئن بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس ۰.۱ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۸۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۰.۳ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۲۷ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

سونی کوماری استراتژیست کالا در گروه ANZ، اظهار داشت: انتظاراتی که برای بالاتر رفتن نرخ تورم وجود دارد، تا حدود زیادی روی قیمت‌ها تاثیر گذاشته است، زیرا موضع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در قیمت‌ها لحاظ شده است. لذا قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری در بازه معاملاتی محدودی حبس شده و بین نگرانی‌های تورمی و انتظارات رو به رشد از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا گیرکرده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه ژانویه بر مبنای سالانه ۷.۳ درصد رشد کرده است که بزرگ‌ترین افزایش از سال ۱۹۸۲ خواهد بود و می‌تواند فشار بر فدرال رزرو برای تسریع تحکیم سیاست پولی را تشدید کند. اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ‌ها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کم‌تر می‌کند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک بالاترین رکورد خود از ماه نوامبر ۲۰۱۹ که روز سه‌شنبه به آن صعود کرده بود، قرار گرفت.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۳۶ دلار را تست کند و شکسته شدن بالای این سطح می‌تواند به صعود تا سطح یک هزار و ۸۵۴ دلار منتهی شود.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگ‌ترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۰.۴ درصد افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، یک هزار و ۳۰ دلار و هشت سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به دو هزار و ۲۴۳ دلار و ۶۷ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.