سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
قیمت طلا به کدام سمت و سو خواهد رفت؟
14 شهریور 1400 - 13:07
شناسه : 17214
براساس گزارش‌های منتشر شده، موسسه ISM روز جمعه اعلام کرد شاخص بخش غیرتولید در ماه اوت ۶۱.۷ درصد بود که در مقایسه با ۶۴.۱ درصد در ماه ژوییه کمتر بود. تحلیلگران این شاخص را ۶۱.۹ درصد پیش‌بینی کرده بودند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بازار طلا رشد قیمتی که پایین سطح مقاومتی داشت را حفظ کرد و پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا که نشان داد اقتصاد این کشور عملکرد بسیار پایین‌تر از حد مطلوبی دارد و در ماه اوت تنها ۲۳۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده است، و منجر به صعود قیمت طلا شد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با ۲۲ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۳۳ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت.

کاترین جاج اقتصاددان ارشد بانک CIBC در این باره به کیتکونیوز، گفت: آمار ISM و بازار کار نشان داد اقتصاد آمریکا تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا کند شده است، اما این کندی موقتی بود و با در نظر گرفتن گزارش اشتغال مایوس‌کننده، ISM هم روند آهسته‌تر رشد تولید ناخالص داخلی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به پیش‌بینی‌های پیشین را نشان می‌دهد. با این حال وضعیت فعلی ممکن است موقتی باشد و انتظار می‌رود روند رشد در بهار با پشت سر گذاشته شدن موج شیوع کرونای دلتا، دوباره شتاب پیدا کند.

بخش‌های دیگر این گزارش نشان داد شاخص فعالیت‌های تجاری از ۶۷ درصد در ماه ژوییه به ۶۰.۷ درصد در ماه اوت کاهش یافت. همزمان شاخص سفارش‌های جدید طی همین مدت از ۶۳.۷ درصد به ۶۳.۲ درصد افت پیدا کرد.

همچنین روند بهبود بازار کار آمریکا نسبتا بدون تغییر مانده و شاخص اشتغال به ۵۳.۷ درصد در ماه اوت در مقایسه با ۵۳.۸ درصد در ماه ژوییه کاهش یافت. با این حال شاخص مذکور اهمیت کمتری نسبت به گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی دارد که از سوی دولت آمریکا منتشر می‌شود. فشارهای تورمی نیز نسبت به رکورد بالایی که داشتند، اندکی کاهش پیدا کرده‌اند. شاخص قیمت‌ها از ۸۲.۳ درصد در ماه ژوییه به ۷۵.۴ درصد در ماه اوت کاهش یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.