چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قیمت طلا نتوانست از ۲۰۰۰ دلار پیشی بگیرد
30 فروردین 1401 - 16:14
شناسه : 26845
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا امروز سه‌شنبه 30 فروردین ماه، پس از رسیدن به محدوده قیمت دو هزار دلار در هر اونس ثابت ماند؛ زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا فشار ناشی از بالاترین سطح دو ساله دلار را جبران کرد.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۵ دقیقه صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه، به وقت شرقی با ۲.۶ درصد کاهش به یک هزار و ۹۷۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و نسبت به آخرین قیمت روز گذشته یعنی یک هزار و ۹۷۷ دلار و ۶۱ سنت ثابت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا نیز، طلا با ۰.۱۳ درصد کاهش به یک هزار و ۹۷۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و آخرین قیمت در روز گذشته یک هزار و ۹۷۹ دلار و ۳۰ سنت ثبت شده بود.

روز گذشته قیمت طلا با ثبت قیمت یک هزار و ۹۹۸ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته رسید؛ زیرا بحران اوکراین و نگرانی‌های تورمی باعث افزایش تقاضا برای شمش شد و همچنین، دلار نزدیک به بالاترین حد خود در دو سال گذشته ثابت ماند؛ چراکه سرمایه‌گذاران برای افزایش چند دباره ۰٫۵ درصدی نرخ از سوی فدرال رزرو آمریکا، آماده شده بودند.

جیمز بولارد رییس بانک فدرال رزرو سنت لوییس، در حالی که ادعای خود را برای افزایش نرخ بهره به ۳.۵ درصد تا پایان سال برای کاهش نرخ تورم کنونی در ۴۰ سال اخیر تکرار می‌کند، اظهار داشت: تورم ایالات‌ متحده بسیار زیاد است و کنترل محسوسی روی آن صورت نگرفته است.

شمش طلا در مواقع بحران‌های سیاسی، اقتصادی و همچنین محافظ در برابر تورم، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود، اما دلار ثابت این نتیجه را به وجود می‌آورد که طلا با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کم‌تری داشته باشد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات ‌متحده به بالاترین سطح خود از ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش یافت و ضرر طلای با بازده صفر را محدود کرد.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره در ۲۵ دلار و ۸۴ سنت در هر اونس ثابت بود، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۱۲ دلار  و ۸۶ سنت رسید و پالادیم با ۰.۱ درصد کاهش به دو هزار و ۴۳۶ دلار و سه سنت ثبت شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.