پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
قیمت طلا وارد کانال ۱۷۰۰ دلار شد
11 تیر 1401 - 18:23
شناسه : 29755
روز جمعه 10 تیر ماه، قیمت‌ جهانی طلا به پایین‌ترین سطح خود طی 6 ماه اخیر رسید و یک هزار و ۷۸۳ دلار و ۴۰ سنت قیمت‌گذاری شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، قیمت هر اونس طلای جهانی پیش از تعطیلی بازار به یک هزار و ۸۱۳ دلار و در بازار معاملات آتی آمریکا نیز به یک هزار و ۸۱۴ دلار رسید. کاهش قیمت در فلزات گران‌بها، پس از کاهش ۲ درصدی ارزش طلا در ماه ژوئن رخ داده است. معاملات نقره در این هفته ۶.۹ درصد کاهش یافت. پلاتین با کاهش ۳.۶ درصدی در هفته گذشته مواجه شد. معاملات پالادیم هفته را با ۴.۵ درصد افزایش به پایان رساند و معاملات مس تقریبا ۳.۷ درصد در هفته کاهش یافت.

تحلیلگران می‌گویند با ادامه تضعیف کالاها و ترس از رکود در بازارها، اقدامات فنی در بازار طلا حاکی از آن است که این فلز به کاهش خود ادامه خواهد داد. الکس کوپتسیکویچ تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اف‌ ایکس پرو، اظهار داشت: طلا طی ۶ ماه گذشته، توانسته است حمایت خریدارانی را در زیر سطح یک هزار و ۸۰۰ دلار دریافت کند، اما خریداران ممکن است این بار، دیرتر ورود پیدا کنند.

وی افزود: آخرین پویایی بازار مالی و کاهش قیمت سهام و بازده، نشان می‌دهد که بازارها در حال رکود هستند. داده‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات‌متحده در حال کندشدن است. گروهی از تحلیلگران در Commerzbank در بخش فلزات صنعتی، عنوان کردند که کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید در چین، نتوانسته است تقاضا برای مس را که در ضعیف‌ترین سطح خود در ۱۷ ماه گذشته معامله می‌شود، تقویت کند؛ زیرا ترس از کند شدن رشد جهانی، همچنان بر کالاهای صنعتی فشار می‌آورد.

قیمت نقره حتی شدیدتر از طلا سقوط کرده است؛ چراکه دارای ویژگی‌های فلز گران‌بها و فلزات صنعتی است. کاهش بیش از حد قیمت نقره باعث شده است که نسبت قیمت طلا به نقره، به بالاترین حد خود در دو سال گذشته برسد.

شایان ذکر است که Commerzbank در یادداشتی تحقیقاتی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش قیمت طلا، نقره نیز به دلیل قیمت‌های بسیار ضعیف فلزات اساسی کاهش می‌یابد؛ چراکه نقره نه تنها یک فلز برای سرمایه‌گذاری است بلکه به همان اندازه یک فلز صنعتی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.