سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
قیمت مس شتاب گرفت
09 اردیبهشت 1400 - 10:31
شناسه : 11452
روند صعودی مبهوت‌کننده قیمت مس به سمت مرز ۱۰ هزار دلار تحت تاثیر تدابیر محرک اقتصادی، اجرای برنامه‌های واکسیناسیون ویروس کرونا و وعده‌های اقلیمی دولت‌ها که چشم‌انداز احیای اقتصادی را تقویت کرده است، در معاملات هفتم اردیبهشت ماه شتاب گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، درست زمانی که انتظار می‌رود تقاضا برای مس بار دیگر افزایش پیدا کند، نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره کمبود عرضه به دلیل مشکلات فنی و فشار رگولاتوری بر تولیدکنندگان، وجود دارد. در شیلی که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است، هفته جاری گروهی از کارکنان بندر اعتراضات علیه سیاست‌های کمک کرونایی دولت را آغاز کردند که احتمال مختل شدن روند عرضه را قوت بخشید. تولیدکنندگان نگران هستند که در بلندمدت برنامه‌های افزایش حق امتیاز معدنکاری مانع سرمایه‌گذاری شده و منجر به کاهش توان رقابتی این کشور شود.

از آنجا که مس به عنوان معیاری برای سنجش اقتصاد جهانی به حساب می‌آید، توانست با بهره‌مندی از برنامه‌های محرک اقتصادی و وعده‌های اقلیمی دولت‌های جهان، پرچمدار صعود فلزات شود. در همین راستا تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید در قراردادهای مس بازار بورس شانگهای به بالاترین میزان طی یک سال اخیر رسید.

ویوک دهار تحلیلگر بانک کامن ولث استرالیا در یادداشتی با اشاره به شاخص‌های تولید صنعتی و تولید در سراسر جهان، نوشت: آمار اقتصادهای کلان همچنان به وجود تقاضای قوی برای مس اشاره دارند.

قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن حداکثر ۲.۲ درصد افزایش یافت و به ۹ هزار و ۹۶۵ دلار در هر تن رسید که بالاترین سطح از مارس سال ۲۰۱۱ بود اما در ساعات پایانی به وقت لندن، به ۹ هزار و ۸۲۷ دلار عقب نشینی کرد. قیمت مس در فوریه سال ۲۰۱۱ به ۱۰ هزار و ۱۹۰ دلار در هر تن صعود کرده بود که بالاترین رکورد همه زمان‌ها محسوب ‌می‌شود. در این میان آلومینیوم هم در بازار بورس فلزات لندن پس از این که به بالاترین قیمت در سه سال گذشته صعود کرد، عقب نشست.

با وجود همه خوش‌بینی‌ها ممکن است در کوتاه مدت تقاضای مس از سوی چین کاهش یابد و این کشور در بحبوحه افت تقاضا فلز بیشتری به دیگر کشورها صادر کند که به گفته تحلیلگران، چنین اتفاقی طی کوتاه مدت مانع خریدهای سفته‌بازان در بازار بورس فلزات لندن خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بارت میلک تحلیلگر شرکت تی دی سکیوریتیز گفت: رشد عرضه پول در چین در راستای تلاش این کشور برای جلوگیری از ایجاد حباب دارایی، احتمالا آهسته  می‌شود. این مسئله به تقاضا برای کالاها از جمله مس تاثیر خواهد گذاشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.