چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
قیمت گاز اروپا به بالاترین حد خود خواهد رسید
14 شهریور 1401 - 14:29
شناسه : 31520
یک تحلیلگر نفت و گاز در شرکت سرمایه‌گذاری انگلیسی گفت: طی هفته آینده، منتظر قیمت‌های بی‌سابقه گاز در سراسر انگلیس و اروپا هستیم زیرا تاثیر محدودیت‌های طولانی مدت عرضه گاز روسیه با تعطیلی نامحدود خط لوله نورد استریم یک بروز خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، گاردین نوشت: تعداد فزاینده‌ای از تولیدکنندگان انگلیسی همزمان گفته‌اند که در حال کاهش تولید یا کاهش فرصت‌های شغلی به‌ عنوان نتیجه مستقیم قبض‌های خارج از کنترل انرژی هستند.

بسیاری از مفسران هشدار داده‌اند که بهای انرژی در اروپا که در سال گذشته به دلیل کاهش جریان گاز از روسیه نزدیک به ۴۰۰ درصد افزایش یافته است، با باز شدن بازارها در روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه افزایش بیشتری خواهد یافت. این افزایش پس از آن رخ می‌دهد که مسکو ضرب‌الاجل تعیین شده تا روز شنبه ۱۹ شهریور ماه برای از سرگیری جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک را لغو کرد. روسیه اعلام کرده که در مدت تعمیر و نگهداری از این خط لوله به آلمان، یک نقص جدید را کشف کرده است.

ناتان پایپر، تحلیلگر نفت و گاز در شرکت سرمایه‌گذاری انگلیسی «اینوستک» عنوان کرد: ما در هفته آینده منتظر قیمت‌های بی‌سابقه گاز در سراسر انگلیس و اروپا هستیم زیرا تاثیر محدودیت‌های طولانی مدت عرضه گاز روسیه با تعطیلی نامحدود خط لوله نورد استریم یک از سوی روسیه بروز می‌کند.

وی با پیش‌بینی اینکه قیمت گاز همچنان نوسان داشته باشد، مطرح کرد: با این حال، نکته کلیدی و نگران‌کننده این است که اکنون اواسط تابستان است و با افزایش تقاضا برای گرمایش در زمستان، قیمت‌ها می‌توانند بالاتر روند. جهش بزرگ قیمت در هفته آینده، تبعات عمده‌ای بر سقف قیمت انرژی انگلیس و هزینه‌ها خواهد داشت.

آندریاس شرودر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل انرژی در شرکت مشاوره‌ای «ای سی ای اس»، تصریح کرد: انگلیس از نظر تاثیر قیمت‌های گاز، در وضعیت متفاوتی با کشورهای بسیار وابسته به انرژی روسیه مانند آلمان قرار دارد. با این حال بازارهای عمده فروشی اروپا، تاثیر قابل توجهی بر قیمت‌های پرداخت شده در انگلیس دارند. قیمت‌ها در انگلیس تا حدی به بازارهای قاره اروپا گره خورده است.

خط لوله نورد استریم یک که از زیر دریای بالتیک به آلمان می‌گذرد، تا پیش از این حدود یک سوم گاز صادراتی روسیه به اروپا را تامین می‌کرد و تا قبل از توقف جریان برای تعمیر و نگهداری در هفته گذشته، با ظرفیت ۲۰ درصد کار می‌کرد.

هزینه‌های بی‌سابقه انرژی به دلیل افزایش قیمت گاز، تا پیش از این برخی از صنایع انرژی‌بر از جمله تولیدکنندگان کود و آلومینیوم را مجبور به کاهش تولید کرده و دولت‌های اروپایی را وادار کرده است تا میلیاردها دلار را برای کمک به خانواده‌ها به برنامه‌های خود اختصاص دهند.

ژاکوب مندل، عضو هیئت مدیره شرکت تحقیقات انرژی «آئورا»، اذعان کرد: اروپا برای کاهش تاثیر چنین کاهشی به وارد کردن گاز از منابع دیگر نیاز دارد.

یک شرکت تجاری پیشرو در صنعت تولید موسوم به «میک یو کی» عنوان کرد که بحران کنونی کسب‌ و کارها، شرکت‌ها را با یک انتخاب جدی مواجه می‌کند. اگر کمک‌ها به زودی در راه نباشند، باید تولید را کاهش دهند و یا به‌ طور کلی، کسب و کارهای خود را تعطیل کنند.

حدود ۱۳ درصد از صاحبان کسب و کار گفته‌اند که در حال حاضر ساعت کار خود را کاهش می‌دهند و یا از تولید در دوره‌های اوج قیمت انرژی اجتناب می‌کنند و ۷ درصد نیز گفته‌اند تولید را برای دوره‌های طولانی‌تر متوقف می‌کنند.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.