دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
لزوم احیای کمیته زغال در استان کرمان
05 آبان 1400 - 12:48
شناسه : 19703
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همواره حمایت‌های وزارتخانه پشت زغال‌سنگی‌ها بوده است، گفت: لازم است که حدود 200 میلیارد تومان از بودجه 1400 برای راه‌اندازی کمیته زغال و پایگاه امداد در استان کرمان هزینه شود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معادن استان کرمان، اظهار داشت: با توجه به قانون معادن، دولت به سازمان ایمیدرو اجازه داد که اگر معادن در پنج اصل حوزه بهره‌وری فعالیت داشته باشند از معافیت ۲۰ درصدی حقوق دولتی برخوردار شوند، اما پیشنهاد دارم که این معافیت به همه معادن به یک میزان نباشد و براساس عملکردها داده شود.

وی با اشاره به سایر تخفیفات در حوزه معادن، افزود: پیش‌بینی شده معادنی که کار پژوهشی برای بهینه‌سازی و پژوهش‌هایی که به نفع آینده معدنی است را انجام می‌دهند، از معافیت ۱۰ درصدی حقوق دولتی برخوردار شوند که البته هنوز این مصوبه به استان‌ها تفویض نشده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چند استان زغالی بزرگ در کشور داریم که پیگیر مشکلات و ساماندهی وضعیت کارگری آن‌ها هستیم.

کشاورز در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات پیش‌بینی کردیم که چهار مورد به صورت پایلوت در حال انجام است و مقرر شد در اختیار هلال احمر قرار دهیم تا هم برای پوشش حوادث معدنی و هم در زمان بحران‌ها از آن‌ها بتوانند بهره ببرند. البته با توجه به حمایت‌های دولت لازم است کمیته زغال در استان کرمان احیا شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.