چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
لزوم اختصاص یک درصد از سهم فروش معادن در جهت توسعه زیرساخت
25 بهمن 1400 - 13:09
شناسه : 24649
استاندار یزد مطرح کرد؛ استاندار یزد با اشاره به مطالبات قانونی و به حق مردم در خصوص اختصاص یک درصد از سهم سالیانه فروش معادن جهت توسعه زیرساخت‌های هر منطقه، گفت: با توجه به تکلیف قانونی استانداری در زمینه سهم فروش معادن و اختصاص دادن جهت توسعه زیرساخت‌ها، این مهم را پیگیری و از این ظرفیت قانونی به نفع منافع عمومی استفاده خواهیم کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای معادن استان که در محل سالن کوثر استانداری و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورا برگزار شد، به ضرورت تعیین میزان فروش ۱۰ معدن بزرگ استان و سهم یک درصد فروش آن‌ها پرداخت و اظهار داشت: با تشکیل کار گروه مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و ادارات کل امور مالیاتی و دیوان محاسبات و با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، می‌توان جهت پیگیری و اعلام موضوع ظرف مدت یک هفته اقدام کرد.

وی افزود: مبالغ حاصل از یک درصد سود فروش سالیانه معادن باید با بهره‌گیری از نظرات نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان و با اولویت طرح‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و به ویژه طرح‌های زیست محیطی مناطق درگیر با این موضوع و سایر طرح‌های شهرستانی مهم، صرف شود.

استاندار یزد با بیان اینکه امروز فرهنگ و محیط زیست امام جماعت توسعه و پیشرفت استان هستند، گفت: بر این اساس روح حاکم بر هر توسعه استان باید مسئله حفظ و اعتلای فرهنگ و صیانت از محیط زیست و توسعه آن باشد.

فاطمی در پایان با تاکید بر اینکه با پیوند توسعه و پیشرفت استان با تکنولوژی و فناوری‌های روز می‌توانیم محیط زیست را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از ایجاد مشکل در توسعه و پیشرفت استان علاوه بر رعایت اقتضائات محیط زیستی، بر اساس مُرّ قانون عمل کرده و در صورت عدول از الزامات محیط‌زیستی با افراد متخلف برخورد می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.