پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
لزوم ارائه برنامه زمان‌بندی جهت فعال‌سازی معادن از سوی صمت
02 اسفند 1400 - 15:49
شناسه : 24951
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای فعال‌سازی معادن غیرفعال باید برنامه زمان‌بندی مشخص کرد، به طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برنامه مشخصی برای فعال کردن ۳۰ درصد معادن داشته باشد.
ارسال توسط : منبع : خانه ملت
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‌اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برنامه مشخص و مدونی برای استفاده از ظرفیت معادن در کشور وجود نداشته است، اظهار داشت: با وجود اینکه همه بر پتانسیل معادن در درآمدزایی، اشتغال‌زایی، ارزآوری و… تاکید دارند، اما خلا اطلاعاتی یکی از موانع این حوزه بوده است و همه اظهارنظر کلی دارند.

وی مهم‌ترین گام در حوزه معادن را ایجاد بانک اطلاعاتی جامع دانست و افزود: برای ایجاد این بانک نه تنها نباید به اطلاعات سازمان‌های صنعت، معدن  و تجارت در استان‌ها اکتفا کرد، بلکه این اطلاعات باید از کانال‌های مختلف جمع‌آوری و پالایش شود تا بتوان اطلاعات کامل و جامعی در این حوزه به دست آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه باید معادن به افرادی که توانایی بهره‌برداری از آن‌ها را دارند، واگذار شود، گفت: ثبت معادن به نام افراد خاص و دریافت پروانه بهره‌برداری در مناقصه و بلااستفاده گذاشتن این معادن یکی از مشکلات کنونی کشور است؛ به طور مثال برخی معادن بزرگ کشور که می‌توانند درآمدزایی مناسبی داشته باشند، باید به افرادی که اهلیت فنی و مالی لازم را دارند، واگذار شود.

فیروزی بیان کرد: برای فعال‌سازی معادن غیرفعال باید برنامه زمان‌بندی مشخص کرد، به این معنا که به طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۰ درصد این معادن را در سال ۱۴۰۱ فعال کند در این بین باید به سمت فعال‌سازی معادنی برویم که درآمدزایی و اشتغال‌زایی بالایی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از بخش خصوصی در حوزه معادن، خاطرنشان کرد: در گام دوم باید سازوکار و تجهیزات مورد نیاز برای فعال‌سازی معادن تعیین و ماشین‌آلات و سرمایه مناسب تامین شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.