سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم استفاده از معاد کردستان در جهت اشتغال‌زایی
18 مهر 1400 - 13:56
شناسه : 18892
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان حوزه مهارت‌آموزی آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان گفت: باید ظرفیت‌های عظیم معدنی و نیروی انسانی لازم جهت اشتغال مولد و پایدار در این حوزه به‌کار گرفته شود.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان حوزه مهارت‌آموزی آموزش فنی و حرفه‌ای که در این شهر برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی متخصص و کاردان در حوزه‌های معدنی، دانش‌افزایی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای به منظور استخدام فارغ‌التحصیلان، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های عظیم معدنی و نیروی انسانی لازم جهت فعالیت در این حوزه به‌کار گرفته شود. در این راستا تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در شهرستان بیجار جهت فعالیت در حوزه‌های معدنی علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان این شهرستان می‌تواند زمینه لازم را برای بهره‌برداری از این معادن خدادادی فراهم کند.

وی افزود: با توانمندسازی جوانان و علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه می‌توانیم گامی مهم و موثر در راستای اشتغال جوانان شهرستان برداریم. لذا انتظار می‌رود موانع و چالش‌های این حوزه برطرف شود.

معرفی متقاضیان به شرکت توسعه معادن و اکتشافات

جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در این نشست از ارائه سالانه بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و یک میلیون و ۵۰۰  هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از طریق بخش خصوصی در چهار حوزه خدمات، صنعتی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان خبر داد و گفت: تامین فضای آموزشی مناسب جهت برگزاری آموزش‌های تئوری در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیجار و برگزاری آزمون و سنجش صلاحیت حرفه‌ای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی براساس ضوابط و مقررات سازمان دنبال خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به همکاری در تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی براساس سرفصل‌های ارائه شده، خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در دوره‌های آموزشی به مجموعه توسعه معادن و اکتشافات معرفی خواهند شد. علاوه بر این تامین مربی واجد شرایط جهت تدریس، تامین استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای دوره‌های آموزشی، ارائه سرفصل و محتوای نیازهای آموزشی جهت تدوین استانداردهای مورد نیاز، ارائه برنامه آموزشی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی حداقل یک ماه قبل از تاریخ شروع دوره، جذب و به‌کارگیری مهارت آموختگانی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند و معرفی و به‌کارگیری مدرسان خارجی برای بخش‌های فوق تخصصی از دیگر برنامه‌های پیش‌رو با همکاری شرکت توسعه معادن است.

گفتنی است، در پایان تفاهم‌نامه همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با شرکت توسعه معادن و اکتشافات فلزیابان منعقد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.