سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم افزایش پنج میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی
28 مهر 1400 - 11:55
شناسه : 19391
مدیرکل اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارگروه اقتصادی شهرستان آستارا، گفت: صادرات غیرنفتی از گمرکات کشور تا پایان سال جاری باید به میزان پنج میلیارد دلار افزایش یابد و در این راستا همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور خارجه و سازمان بنادر و کشتیرانی ضرورت است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا کریم‌زاده مدیرکل اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه کارگروه اقتصادی استان گیلان، اظهار داشت: پشتیبانی از صادرات از طریق مرز آستارا جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در این راستا، شناسایی نیازهای کشورهای هدف اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این تسهیل رویه‌های گمرکی در آستارا نظیر ترانشیپمنت( انتقال کالا از وسیله نقلیه‌ای به وسیله دیگر) از خواسته‌های تجار و بازرگانان است و در این خصوص نیز باید اقدام شود.

آستارا نیازمند نگاه ویژه‌ای است

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: با وجود تحریم‌های مختلف، باید برای توسعه تجارت به دنبال راهکارهای سازنده باشیم و انجام ترانشیپمنت، جزو مصوبات شورای تامین این شهرستان است و اداره کل گمرک آستارا باید در اجرای آن همکاری کند. در همین راستا ترانشیپمنت کالا در گمرک آستارا زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم کرده بود که متاسفانه توقف این رویه گمرکی، اکنون مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ادامه لایروبی بستر بندر آستارا، ادامه داد: ۸۰ هزار متر مکعب از لایروبی باقی مانده است که سازمان بنادر و کشتیرانی، این کار را برای تردد و پهلوگیری بدون دغدغه کشتی‌ها باید تکمیل کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضمانت اجرایی داشتن مصوبات کارگروه اقتصادی استان گیلان، خاطرنشان کرد: آستارا در حاشیه دریای خزر و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی نیازمند نگاه ویژه است.

گفتنی است، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی از مبادی تجارت و ترانزیت خارجی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.