پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
لزوم ایجاد اشتغال در معادن خوزستان
21 اردیبهشت 1401 - 16:20
شناسه : 27641
استاندار خوزستان در جلسه شورای معادن این استان گفت: باید از ظرفیت معادن استان برای ایجاد اشتغال و خلق ثروت استفاده شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در جلسه شورای معادن این استان، با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه برای افزایش بهره‌برداری از معادن، اظهار داشت: اقتصاد خوزستان فقط بر پایه نفت و گاز و تک محصولی نباید باقی بماند؛ بلکه الزام بر این است که از ظرفیت معادن و سرزمین پهناور استان به بهترین شکل به منظور ایجاد اشتغال و خلق ثروت استفاده و وضعیت استان را متحول کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروهی برای معادن استان متشکل از مسئولان، کارشناسان و اساتید دانشگاه، افزود: در جلسات این کارگروه سیاست‌گذاری‌ها و اقداماتی مانند نحوه افزایش بهره‌برداری از معادن استان و چگونگی جذب سرمایه‌گذار برای فراوری مواد معدنی بررسی و تعیین شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ایجاد ظرفیت‌سازی برای استان در ابعاد مختلف، گفت: جلسات کارگروه باید به طور مرتب خروجی داشته باشد و بر اساس آن اهداف مشخص، سرمایه‌گذار‌ها تشویق و به وسیله آن خلق ثروت و ایجاد اشتغال کنیم.

خلیلیان بیان کرد: نکنه حائز اهمیت این است که اقتصاد خوزستان نباید بر پایه نفت و گاز و تک محصولی باشد؛ بلکه باید از ظرفیت معادن به منظور اشتغال‌زایی و خلق ثروت استفاده کنیم.

وی در پایان به وجود ۱۴ نوع ماده معدنی در استان به عنوان یک ظرفیت اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولین مربوطه گزارش‌های کارشناسی در مورد معادن استان را در جلسات آینده ارائه دهند تا اهمیت موضوع، چشم‌انداز ظرفیت و پتانسیل‌های استان مشخص و بر اساس آن سیاست‌گذاری‌ها، مشوق‌ها و زمینه‌ها و بستر‌هایی که نیاز است فراهم شوند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.