سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم بررسی و تحلیل در حوزه HSEE
07 مهر 1400 - 13:21
شناسه : 18433
رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم پایانی و معرفی شرکت‌های برتر «پنجمین همایش بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی» مجموعه‌ها و واحدهای وابسته به ایمیدرو گفت: بررسی دقیق، ریشه‌یابی، تحلیل و ارزیابی وقایع در حوزه «بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی» امری ضروری است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو صبح امروز در مراسم پایانی و معرفی شرکت‌های برتر «پنجمین همایش بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی» مجموعه‌ها و واحدهای وابسته به ایمیدرو، اظهار داشت: پس از ریشه‌یابی و تحلیل داده‌ها، اجرایی کردن اقدامات اصلاحی و موثر برای پیشگیری و مهار حوادث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها زیرنظر معاونت برنامه‌ریزی و توسعه ایمیدرو انجام می‌شود، افزود: این سازمان در دوره‌های بعدی اقدامات تشویقی و تنبیهی را در حوزه HSEE به کار می‌گیرد و پاسخگویی شرکت‌‎ها و واحدهای تابعه را مطالبه خواهد کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه صیانت از انسان‌ها، اولویت نخست ایمیدرو در این حوزه است، گفت: ایمیدرو به همراه شرکت‌های وابسته و تابعه، با به کارگیری دانش روز و بین‌المللی، چشم‌اندازی شفاف در این حوزه تدوین می‌کنند. لذا از آنجایی که «هدف صفر»(بدون حادثه منجر به فوت و بدون واحد آلاینده) چشم‌انداز اصلی حوزه بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی است، برای تحقق آن نیازمند همکاری به منظور برنامه‌ریزی و تعریف استانداردها در سطح ستادی، شرکت‌ها و واحدهای وابسته و تابعه هستیم.

جعفری خواهان ارائه برنامه شرکت‌ها، مجتمع‌ها و واحدها در حوزه HSEE شد و بیان کرد: این برنامه‌ها باید سال جاری و سال ۱۴۰۱ را دربرگیرد و در عین حال پروژه‌ها و زیرپروژه‌های آن‌ها مشخص باشد. همچنین انجام اقدامات اصلاحی، روش‌ها و زمان‌بندی مربوطه باید در برنامه‌ها اعلام شود.

وی به اجرای برنامه‌های آموزشی در کاهش حوادث اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که آموزش اثر مستقیم بر فعالیت‌ها و تولید دارد، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از روش‌هایی است که شرکت‌ها می‌توانند برای کسب نتیجه موثر و مطلوب مورد استفاده قرار دهند. لذا انجام اقدامات لازم از جمله پژوهش و آموزش برای تدوین استانداردهای حوزه بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی مورد حمایت ایمیدرو قرار می‌گیرد و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت برای تحقق اهداف مورد نظر خود استفاده کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو اذعان داشت: سال گذشته به رغم فشار تحریم‌ها و تنگناهای موجود، تولید و صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی عملکردی مناسب داشت و تحقق این امر نتیجه همکاری و همدلی تمامی همکاران در سطوح مختلف بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

جعفری در پایان با اشاره به اهمیت روزافزون حوزه HSEE در سطح جهانی، خاطرنشان کرد: امروزه شرکت‌ها، تولیدات معدن و صنایع معدنی را به سمت «کربن و ضایعات صفر» در بازه زمانی ۵ و ۱۰ ساله تعریف کرده‌اند. در همین راستا شرکت‌های ایرانی نیز ناگزیر به بهره‌گیری از روش‌هایی برای تولید با کربن و ضایعات صفر هستند که در این مسیر استفاده از دانش روز و شرکت‌های دانش‌بنیان، روشی موثر برای تحقق هدف فوق است.

گفتنی است، در پایان این همایش که به صورت آنلاین برگزار شد، شرکت‌ها و واحدهای برتر حوزه بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی معرفی شدند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.