پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای بخش معدن
07 شهریور 1400 - 12:10
شناسه : 16750
عضو هییت‌مدیره انجمن مس ایران گفت: آینده بخش معدن بسیار حساس بوده و دارای شرایط خاصی است، حال اگر دیدگاه‌ها بر این امر استوار شد که باید معدن و معدنکاری جایگزین نفت شود، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم هستیم؛ در واقع با تمرکز و توجه بیشتر روی این موضوع می‌توان در یک دوره ۱۰ تا ۲۰ ساله و سرمایه‌گذاری کلان بخش عمده‌ای از درآمدهای نفتی را با درآمدهای معدنی جایگزین کرد.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کوروش شعبانی عضو هییت‌مدیره انجمن مس ایران درخصوص انتظاراتی که از وزیر جدید وزارتخانه برای بخش معدن وجود دارد، اظهار داشت: انتظار می‌رود رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به بخش معدن و اینکه قرار است جایگزین نفت شود نگاهی ویژه داشته باشد و در اهداف و برنامه‌های خود برنامه‌ریزی با جزییات برای این موضوع تدوین کند.

وی افزود: به عنوان رییس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران، این موضوع یک هدف بزرگ در بخش معدن است و انتظار می‌رود وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد؛ چراکه ایشان تجربه حضور در معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دوره‌های گذشته داراست و با تجربه حضور وزیر جدید در این پست، انتظار داریم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خوبی برای بخش معدن داشته باشند.

عضو هییت‌مدیره انجمن مس ایران با تاکید بر نیاز به برنامه منسجم، منظم و زمان‌بندی شده برای موضوعات مرتبط با بخش معدن، گفت: پیشنهاد ما این است که تهیه و تدوین برنامه برای بخش معدن با همراهی بخش خصوصی و مشورت گرفتن از تشکل‌ها انجام شود، تا در دوره‌ای که قرار است ایشان در صورت گرفتن رای صلاحیت از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت داشته باشند، پیشرفت مناسبی در حوزه معدن دیده شود.

شعبانی بیان کرد: برای بهبود شرایط بخش معدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز است تا در پست معاونت معدنی یک فرد با تجربه همراه با سوابق مثبت که تمامی مراحل کاری در وزارتخانه را طی کرده باشد و شناخت کافی از بخش معدن داشته باشد امور را در دست گیرد؛ البته در شرایط فعلی نیز اسدالله کشاورز به عنوان یک فرد جامع‌نگر، با برنامه‌ریزی و شناخت کافی مدتی است معاونت معدنی وزارتخانه را در اختیار دارد و می‌تواند همچنان در این بخش باقی بماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت این دیدگاه را نداشته باشند که باید تمام معاونت‌ها را تغییر دهند. انتظار بنده به عنوان یک فعال معدنی این است که اسدالله کشاورز با عملکرد مثبت و خوبی که در کارنامه کاری خود دارد، در این سمت حفظ شود.
انتهای پیام/ 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.