سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
لزوم توجه به منابع آبی برای توسعه بهتر معادن
15 شهریور 1400 - 12:26
شناسه : 17298
استاندار سمنان در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: اجازه بهره‌برداری از معادن بدون تامین آب مورد نیاز به هیچ عنوان داده نمی‌شود و هر نوع توسعه‌ای باید با توجه به منابع آبی منطقه برنامه‌ریزی شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: برای فراوری مواد معدنی در مناطق کم‌آب باید توجه داشت که منابع آبی بسیار گران قیمت بوده و برای بهره‌برداری از آن‌ها علاوه بر تنظیم برنامه‌ای دقیق، باید صرفه اقتصادی نیز لحاظ شود.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های جهش تولید استان و تسریع در روند اجرایی آن امری بسیار مهم است و باید طی یک زمان‌بندی مشخص صورت گیرد، علاوه بر این مواردی از پروژه‌ها که با مشکلاتی برای ادامه روند احداث و رسیدن به مرحله بهره‌برداری مواجه هستند، بررسی و طی مدت دو ماهه تعیین تکلیف شوند و در صورت حل نشدن مسائل موجود در زمان مقرر، از فهرست طرح‌ها حذف شوند. البته هیچ تفاوتی در انتخاب طرح‌ها بین شهرستان‌ها وجود ندارد و بر اساس اولویت‌هایی که در سطح استان موجود است، تخصیص پروژه‌ها انجام خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در بحث تامین اعتبارات پیگیری‌های لازم به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به صورت طبیعی و ذاتی باید در جهت تامین و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های جهش تولید استان گام بردارند و ضمن پیگیری مجدانه، با یک رویکرد مناسب در جهت رفع مشکلات حرکت کنند تا شاهد تکمیل این طرح‌ها و بهره‌برداری از آن‌ها در آینده باشیم.

اجرای ۲۸ طرح در آینده نزدیک

نادر مالکی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بیان کرد: ۲۸ طرح در قالب طرح‌های جهش تولید استان در دستور کار قرار دارد و مباحث مرتبط و پیگیری‌های لازم در حال انجام است. همچنین برخی از پروژه‌ها که با مشکلات و موانعی روبه‌رو هستند معرفی و دستگاه‌های متولی توضیحات لازم را ارائه می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی و رسیدگی به موانع و مشکلات برخی از پروژه‌های زیربنایی استان سمنان انجام و دستورات لازم صادر شد. علاوه بر این وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، تامین اعتبار و پیگیری برای جذب آن است که باید مستمر و به صورت ویژه مورد توجه قرار داشته باشند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.